Ako sa pozitívne naladiť a motivovať po nepríjemnom odmietnutí v telefonáte?

Ako sa motivovať po nepríjemnom telefonáte

Ako sa motivovať po nepríjemnom telefonáte

Stáva sa vám, že vás klient pri telefonovaní odmietne a vy strácate motiváciu a chuť telefonovať ďalej?

Radšej sa telefonovaniu vyhýbate, len aby ste túto situáciu nezažili?

Štve vás, že sa na vás niekto vykričí v telefóne?

Chápem vás.

Ak ste dali do práce kus srdca,  následne ste prekonali strach a konečne ste zavolali klientovi a on vás nepríjemne odbije, nie je to nič príjemné.

Nebojte sa, nie je to vaša chyba.

Je to tým, že klienti nerozumejú tomu, že im chcete pomôcť a už vôbec netušia koľko vám to všetko dalo námahy.

Ak však potrebujete vo svojej práci telefonovať, je dobré vedieť jednoduché triky, ktoré vám tento stav pomôžu prekonať.

 

V tomto článku vám ukážem ako sa motivovať po nepríjemnom odmietnutí v telefonáte?

 

K napísaniu tohto článku mi pomohla jedna obchodníčka, ktorá mi napísala mail.

Okrem iného napísala, že mala nepríjemnú skúsenosť s jedným klientom pri telefonovaní.

Doslova mi napísala:

“Trvalo mi min. 30 min, kým mi mozog prepol myšlienky na ďalšie volanie.

Potrebovala by som radu, ako čo najrýchlejšie “prepnúť” myšlienkové pochody po tel.rozhovoroch, ktoré sa nepribližujú slušnosti.”

V tomto článku vám chcem ukázať, čo som jej odpísal:

Dobrý deň …………,

veľmi pekne vám ďakujem za mail.

Na úvod musím povedať, že ste to veľmi dobre zvládla.

Píšete, že vás to trápi a to je známka toho, že ste slušná a zodpovedná a očakávate to aj od ľudí.

Takže podľa toho, čo píšete si myslím, že ste dobrý človek.

Skúsim odpovedať postupne.

Na úvod treba povedať, že takýto telefonát môže prísť kedykoľvek.

V prvom rade je dobre minimalizovať riziko, že sa to stane.
(čiže ak sa dá netelefonovať úplne na studený trh – prípadne si zohnať nejaké informácie o ľuďoch, ktorým idete volať, aby ste im dokázali zobrať vietor z plachiet hneď od úvodu – ak sa dá)

Následne je dobré si dať pozor na niektoré formulácie.

Viac info k začiatku telefonátu nájdete v tomto článku: 7 chybných fráz v telefonáte, ktoré vás okrádajú o množstvo klientov. Nepoužívate jednu z nich?

Poďme ale na to, čo pomáha v týchto situáciách:

V prvom rade treba povedať, že na každého platí niečo iné. Treba vyskúšať všetko a nájsť si to, čo vám vyhovuje.

Ak sa aj stane, že sa bude opakovať takáto situácia, tak sú dve riešenia:

1. mentálna príprava pred telefonovaním

 

Je dobré si nahlas alebo v duchu opakovať niektoré veci, ktoré vás povzbudia – volá sa to pozitívne afirmácie.

napr. pred nasledujúcim telefonovaním si povedať:

“Ak by som sa dovolala takémuto chlapovi, tak to zvládnem,  je len jeho škoda, že ma nevypočuje, vôbec sa ma to nedotkne, budem na seba hrdá, že to zvládnem s úsmevom….”

Malo by to byť niečo, čo vám pomáha – toto sú moje vety, ale vy sama sa najlepšie poznáte a vy sama viete, aké vetičky vám najviac pomôžu.

Práve táto príprava výrazne zníži ten nábeh po telefonáte – niekedy sa stane, že budete tak mentálne odolná, že sa vás to už nedotkne.

Odporúčam to robiť min.  5 x pred každým telefonovaním.

Je to priamo prepojené s programovaním myslenia pred telefonovaním.

Ak absolvujete 20 telefonických dní s takouto prípravou, uvidíte enormné zmeny.

 

Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?

  • Pravdu o tom, čo konkrétne urobiť, aby ste začali získavať odporúčania na bonitnejšiu klientelu str.7
  • Ako dokáže jedno slovo výrazne zlepšiť úspešnosť pri získavaní odporúčaní str. 63
  • 100% fungujúci návod na to, ako predísť odpovedi „ja si to musím ešte rozmyslieť“ na žiadosť o odporúčania str. 75
  • Ako si pýtať odporúčania na stretnutí tak, aby som nevyzeral ako „trapko“ str. 91 .... a ešte oveľa viac....
Zaujímalo to už 0 ľudí

2. Čo urobiť po telefonovaní – keď sa ocitnete v situácii, že vás klient nepríjemným spôsobom odmietol a vy to nesiete ťažko?

 

Existuje niekoľko techník – opíšem aspoň základ.

Poviem to jednoducho.

Najväčšou chybou je, že človek sa “musí” chovať slušne.

Je možné, že to v nás vrie, ale musíme byť slušní, pretože sme v kancelárii, alebo sa to tak patrí.

Toto presne predlžuje čas nepríjemných pocitov.

Pritom väčšinou stačí “vypustiť ventil”

Treba tie emócie zo seba dostať, lebo inak nás zbytočne zožierajú.

 

Technika č. 1

 

Typickým príkladom sú fajčiari.

Keď sa takéto niečo stane, tak si idú zapáliť. Hovoria, že ich to ukľudňuje.

Majú pravdu, ale nie je to spôsobené cigaretou, ale tým, že správne dýchajú.

Pri poťahovaní sa zhlboka nadýchnu a majú silný výdych.

Takže je dobré sa ísť vydýchať. Je to opäť jedna z techník.

Dobrý je čerstvý vzduch a 3 – až 5 min. pomalý a hlboký nádych a výdych (ja mám pritom aj zavreté oči a myslím na niečo príjemné) je to forma meditácie.

Zmena dýchania ovplyvňuje naše mentálne nastavenie.

Preto sa hovorí : choď to rozdýchať 🙂

Toto Vás výrazne ukľudní – následne je dobré sa vnútorne nastaviť pomocou pozitívnych afirmácií, tak ako som písal hore – a môžete pokračovať v telefonovaní.

 

Technika č. 2

 

Na túto techniku potrebujete priestor. Používal som ju, keď som ešte pracoval v banke.

Platilo pravidlo, že na klienta sa musíme vždy usmievať a keď nás ich niekoľko z nich nahnevá, máme si zatvoriť okienko a ísť von na určené miesto.

Tam sme sa mohli vykričať a späť sa vrátiť s úsmevom.

Je to ďalší spôsob ako uvoľniť ventil.

Pekné na tom bolo, že všetci vedeli o tomto pravidle a keď videli,

že tam niekto ide už vedeli, čo sa bude diať a keď sa človek vrátil, tak sa usmievali, pretože si to aj oni zažili a hneď bola dobrá nálada a mohlo sa pokračovať.

 

Technika č. 3

 

Tretím spôsobom je, že spravíte nejakú fyzickú aktivitu:

Viem, že asi nemáte priestor na to, aby ste cvičila 🙂

Stačí ísť do miestnosti, kde ste sama a predstavíte si, že vám zakusol do nohavíc nad členok malý pes a vy sa ho snažíte striasť (nie tak aby ste ho kopla :-))

Snažte sa ho striasť 1 min. na jednej nohe a 1 min. na druhej nohe.

Toto cvičenie vám zaberie 2 min. a uvidíte, s akým úsmevom sa vrátite späť a v pohode môžete volať ďalej (prípadne pozitívne afirmácie na naladenie)

 

Technika č. 4

 

Štvrtým spôsobom je detoxikácia na papier.

Ak nemáte možnosť robiť nič z toho, čo som uviedol vyššie, mám techniku, ktorá vám zaberie najviac času, ale je najtichšia 🙂

Zoberte si pero a papier.

Sama bez toho, aby vás niekto pozoroval, napíšte všetko negatívne, všetok hnev (aj vulgarizmy) na papier.

Stopnite si 5 min. a napíšte si všetko negatívne.

Dodržte tých 5 min. a môžno niekedy sa vám budú slová, prípadne vety opakovať.

Píšte úplne všetko (odporúčam si zobrať aspoň 2 A4)

Po 5 min. ten papier zoberte – hlavné pravidlo, nikdy to,  čo ste napísali nečítajte ani vy ani nikto iný a roztrhajte ho a vyhoďte ho do koša.

Buď ho tam šmarte, alebo len vyhoďte – spravte to tak, ako to cítite.

Ak to nepomôže, zopakovať v ďalších 5 min.

Možno je to dlhšie, ale najdlhšie to bude na začiatku, následne tento detox pomôže tak, že ho nebudete musieť vôbec používať.

 

Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?

  • Pravdu o tom, čo konkrétne urobiť, aby ste začali získavať odporúčania na bonitnejšiu klientelu str.7
  • Ako dokáže jedno slovo výrazne zlepšiť úspešnosť pri získavaní odporúčaní str. 63
  • 100% fungujúci návod na to, ako predísť odpovedi „ja si to musím ešte rozmyslieť“ na žiadosť o odporúčania str. 75
  • Ako si pýtať odporúčania na stretnutí tak, aby som nevyzeral ako „trapko“ str. 91 .... a ešte oveľa viac....
Zaujímalo to už 0 ľudí

Technika č. 5

 

Počúvanie hudby.

Áno čítate dobre.

Naše vnútorné nastavenie dokáže zmeniť aj hudba.

Možno sa vám už niekedy stalo, že ste sa cítili zle, potom zahrali nejakú pre vás motivačnú hudbu a hneď ste mali lepšiu náladu.

Presne takto to funguje.

Ak viete, že vám nejaká skladba, alebo hudba pomáha, je dobré si ju pustiť – nahlas, ak sa nedá tak použite slúchadlá a hneď budete mať lepšiu náladu, s ktorou bude jednoduchšie sa dostať do takej pohody, aby ste mohla telefonovať.

Odporúčam rytmickú hudbu, ktorá u vás vyvolá želaný efekt.

Ak si totiž pustíte nejaké “jemné melódie” môže to mať opačný efekt 🙂

Uff som sa veľmi rozpísal 🙂

Veľmi pekne vám ďakujem za otázku. Inšpirovala ste ma k tomu,že na túto tému napíšem článok, ktorý dúfam pomôže aj ostatným obchodníkom.

Dúfam, že vám to pomôže a že sa vám bude v telefonovaní dariť ešte viac ako do tejto chvíle 🙂

S pozdravom…..

Tak takto znela moja mailová odpoveď.

 

Ak chcete dostať tri tipy, vďaka ktorým sa stanete top telefonistom, stiahnite si ebook zdarma: Ako telefonujú najlepší obchodníci v 21. storočí

Napíšte mi do komentárov čo vás motivuje a pomáha vám pri telefonovaní.

Budem sa tešiť každému jednému komentáru.

Ak sa vám článok páčil, dajte mu like a zdieľajte ho, aby mohol pomôcť čo najväčšiemu počtu obchodníkov.

Dobrý deň, volám sa Peter Stankovský a som trénerom obchodných a manažérskych zručností Pomáham finančným poradcom dosahovať nadpriemerné výsledky v predaji. Svoje skúsenosti som nadobudol počas svojej 15 ročnej praxe v priamom predaji a na viacerých manažérskych postoch. Po štyroch rokoch, v ktorých som patril medzi najlepších predajcov, som dostal šancu viesť viacero tímov predajcov, a mojou manažérskou úlohou bolo vybudovať úspešné fungujúce tímy s kvalitnými predajnými výsledkami. Po prvých úspechoch v manažovaní sa mi vedenie ľudí k úspechu stalo záľubou. Preto sa posledných 8 rokov aktívne venujem trénovaniu finančných poradcov. Za túto dobu som vyškolil viac ako 1000 finančných poradcov s viac ako 100% nárastom produkcie, ktoré dosiahli už v prvých dvoch mesiacoch.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobné údaje budú použité iba pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobných údajov