7 rád ako sa namotivovať k telefonovaniu (nielen) po dovolenke

Ako sa motivovat k telefonovaniu

Ako sa motivovat k telefonovaniu

Boli ste na dovolenke a akosi sa vám nedarí prinútiť sa zdvihnúť telefón a začať navolávať stretnutia?

Fyzicky ste v práci, ale v myšlienkach ste stále na dovolenke(možno už aj na tej budúcej :-))?

Robíte všetko možné, len aby ste nemuseli začať?

Chápem vás.

Je to úplne normálne.

Možno vás to bude inšpirovať k tomu, aby ste automatizovali svoj biznis tak, aby ste mohli byť častejšie (alebo stále) na dovolenke a popri tom zarábať. 🙂

Do tej doby,  kým sa vám to na 100% podarí,  je dobré si povedať aj to, čo môže spôsobiť takéto odkladanie telefonovania.

Ak ste boli dva týždne na dovolenke, týždeň na to ste sa len zorientovávali a  týždeň na to ste neboli schopný naštartovať telefonovanie (napríklad z dôvodu choroby) zistíte, že ste za celý mesiac nič nezarobili.

Na takéto situácie sedí jedno príslovie: Po hodoch prichádza bolenie brucha.

V takýchto prípadoch môže mať človek pocit, ako keby musel stále začínať od začiatku.

Poznám niekoľko prípadov,  v ktorých sa obchodníci po dovolenke už nikdy nenaštartovali a dokonca skončili s biznisom.

 

A práve preto vám chcem v tomto článku ukázať 7 rád, ako sa motivovať k telefonovaniu (nielen) po dovolenke.

Viem, že veľa teoretických školiteľov nemá rado ak sa používajú niektoré slová, alebo výrazy.

Ja to poviem tak ako to je v praxi. (po pravde)

“Niekedy je dobré, ak vás niekto alebo niečo “prinúti” urobiť niektoré aktivity.”

Na začiatku sa vám možno nebude chcieť, alebo sa budete aj hnevať, ale keď to prekonáte, tak budete za to vďačný.

Prečo vďačný?

Pretože vás to nielenže naštartuje, ale vám to zarobí aj peniaze a nepríde to obdobie bolenia brucha.

 

Poďme teda na 7 rád, ktoré vás prinútia zdvihnúť telefón a začať navolávať stretnutia.

 

Na začiatku treba povedať, že každému môže vyhovovať niečo iné. Kľudne môžete využiť aj kombináciu jednotlivých spôsobov:

 

1. Aj 1000 km dlhá cesta začína 1. krokom

 

Toto príslovie si opakujem veľmi často.

Najväčším problémom po dovolenke býva, že človek chce dobehnúť zameškané a má veľa úloh a plánov.

Je to presne ako príklad s cvičením.

Prečo väčšina ľudí ani nezačne cvičiť?

Pretože si myslia, že je to strašne náročné,  a že musia veľa cvičiť.

Moje odporúčanie je napríklad také, aby ľudia začali cvičiť 3 min. denne.

Ak začnú zistia, že to nie je také strašné.

Hneď ako to zvládnu, budú motivovaní k tomu, aby postupne cvičili viac.

Presne tak je to aj s telefonovaním.

Obchodník nevie kde mu hlava stojí a ešte k tomu si potrebuje navolať schôdzky na celý týždeň dopredu.

Zoberte si príklad:

Ak potrebujete 5 prvých stretnutí týždenne, skúste to urobiť tak, že si to rozdelíte a nebudete si ich chcieť navolať naraz.

Stačí totiž, ak si navoláte každý deň 1 stretnutie. (Pri 5 pracovných dňoch máte svojich 5 stretnutí navolaných)

A čo je to pre vás navolať si 1 stretnutie denne? 🙂

 

Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?

  • Pravdu o tom, čo konkrétne urobiť, aby ste začali získavať odporúčania na bonitnejšiu klientelu str.7
  • Ako dokáže jedno slovo výrazne zlepšiť úspešnosť pri získavaní odporúčaní str. 63
  • 100% fungujúci návod na to, ako predísť odpovedi „ja si to musím ešte rozmyslieť“ na žiadosť o odporúčania str. 75
  • Ako si pýtať odporúčania na stretnutí tak, aby som nevyzeral ako „trapko“ str. 91 .... a ešte oveľa viac....
Zaujímalo to už 0 ľudí

 

 

2.Vytvorte si taký priestor, aby ste mohli začať po dovolenke jednoduchšími telefonátmi

 

Čím jednoduchšie telefonáty by ste mali urobiť, tým je pravdepodobnejšie, že ich aj urobíte.

Ako to myslím?

Predstavte si, že ste prvý deň v pracovnom nasadení po úžasnej dovolenke a máte začať telefonovať ihneď na studený trh (ľuďom, ktorých nepoznáte)

To sa nám veľmi nechce, pretože na to sa treba pripraviť, naladiť, namotivovať….

Porovnajte to s vašou ochotou zdvihnúť telefón, ak by vám niekto povedal, že máte zavolať klientovi a len si potvrdiť či platí to stretnutie, ktoré ste si s ním dohodli.

Do čoho by ste sa pustili skôr?

Preto je dobré  ešte pred dovolenkou si dohodnúť a obsadiť termíny stretnutí po dovolenke. Ja viem, že mi môžete namietať, že najefektívnejšie je ak si dohadujete stretnutie do 3 dní od telefonátu.

Môžete sa sami seba opýtať, či to má nejaký efekt.

Má. Pretože ak vám aj 70% schôdzok odpadne, stále vám zostáva 30% schôdzok, ktoré môžete ihneď realizovať.

Ďalšou z výhod je, že sa naštartujete v telefonovaní pri potvrdzovaní si schôdzok.

 

3. Niečo nové – posun, byť iný ako ostatní

 

Toto napríklad veľmi motivuje aj mňa.

Väčšinou si po dovolenke naplánujem nejaké školenie, alebo online kurz na danú problematiku.

Tým, že sa dozviem nové veci a techniky, prídu mi nové nápady, som odhodlaný a motivovaný sa do toho čo najskôr pustiť, kým na to nepríde konkurencia 🙂

4. Zaviažte sa klientovi písomným sľubom

 

Môžete hneď prvý deň po návrate poslať klientom mail s tým, že v maily napíšete, že následne v druhý deň im budete ohľadne vecí v tom maily volať, tak je vašou povinnosťou to urobiť 🙂

Takže ak to klientovi takto sľúbite, musíte sa prekonať a zavolať.

Inak riskujete stratu dôvery a svojho mena.

Ak takýto mail napíšete správne, môže sa stať, že vás budú čakať tie najjednoduchšie telefonáty.

Tým mám na mysli, že sa klienti po prečítaní týchto mailov ozvú sami.

Perfektné štartovacie telefonáty, čo poviete? 🙂

5. Nehanbite sa využiť pomoc mentora – manažéra – “nakopávača”

 

Jedným z najlepších spôsobov je mať svojho mentora – manažéra – nakopávača.

Manažér alebo externý mentor (“nakopávač”), ktorý je prísny k systému, ale milý k ľuďom, ktorý vám nedovolí, aby ste zaspali ďalšie dva týždne na vavrínoch” .

Jednoducho povedané, je dobré mať človeka, ktorý bude k vám milý, ale bude od vás vyžadovať aktivity.

Nemusíte ho mať práve najradšej na svete v ten moment, ale keď vás privedie k úspechom, tak mu budete vďačný.

Takže jedna z možností je požiadať o pomoc manažéra, alebo externého mentora, lektora….

 

Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?

  • Pravdu o tom, čo konkrétne urobiť, aby ste začali získavať odporúčania na bonitnejšiu klientelu str.7
  • Ako dokáže jedno slovo výrazne zlepšiť úspešnosť pri získavaní odporúčaní str. 63
  • 100% fungujúci návod na to, ako predísť odpovedi „ja si to musím ešte rozmyslieť“ na žiadosť o odporúčania str. 75
  • Ako si pýtať odporúčania na stretnutí tak, aby som nevyzeral ako „trapko“ str. 91 .... a ešte oveľa viac....
Zaujímalo to už 0 ľudí

 

6. Trest

 

Aj toto u mňa funguje 🙂

Väčšinou si poviem, že ak nespravím nejakú činnosť do určitého času, tak sa potrestám.

Väčšinou tým trestom je nejaká fyzická aktivita.

Napríklad ak nezatelefonujem na 20 tel. čísiel do 16.00 hod. musím v ten deň urobiť 100 klikov 🙂

Takéto “fyzické tresty” majú veľkú výhodu. Keďže sa mi nechce robiť tých 100 klikov, tak to takisto odkladám.

Ja som však v tomto na seba dôsledný a nakoniec vykonám to čo mi tento trest ukladal.

Tým, že sa mi do toho nechcelo a ja to prekonám a dokonca sa cítim dobre a nabudený, dávam signál svojmu mozgu, že aj keď sa mi nechce do telefonovania, ale prekonám sa, budem sa cítiť rovnako.

Na druhý deň sa mi telefonuje oveľa lepšie 🙂 (Možno je to aj preto, že sa trest zdvojnásobuje po každom odloženom dni 🙂 )

 

7. Motivácia

 

Samozrejme niekto môže tvrdiť, že motivácia zvonka je ako smrad.

Áno, ale je veľmi dôležitá.

Ak napríklad sa vám nechce a poviete si, že ak toto prekonám a dnes si dohodnem 5 stretnutí, tak sa napríklad odmením tým, že…..

A vymyslite si nejakú odmenu, ktorá vás bude motivovať.

Je to veľmi dôležité a veľmi málo to ľudia používajú.

Netreba sa len trestať a zaväzovať, je dobré sa aj motivovať 🙂

 

Dúfam, že vám aspoň niektorá z týchto rád pomôže v tom, aby ste sa naštartovali v telefonovaní hneď po dovolenke.

Mám pre vás ešte jednu bonusovú radu:

Ak máte možnosť choďte do prostredia, kde ľudia napríklad telefonujú s radosťou a dosahujú konkrétne výsledky.

Pobavte sa s nimi a nechajte sa „nakaziť“ pozitívnou motiváciou.

Uvidíte, že vás to strhne k tomu, aby ste aj vy začali telefonovať.

Napíšte mi do komentára, čo vás motivuje k tomu, aby ste sa naštartovali a aby ste boli motivovaný k telefonovaniu.

Budem sa tešiť každému jednému komentáru. Váš komentár totiž môže pomôcť aj ostatným obchodníkom.

Ak sa vám tento článok páčil, dajte mu LIKE, alebo ho zdieľajte na sociálnych sieťach tak, aby pomohol čo najväčšiemu počtu obchodníkov.

Dobrý deň, volám sa Peter Stankovský a som trénerom obchodných a manažérskych zručností Pomáham finančným poradcom dosahovať nadpriemerné výsledky v predaji. Svoje skúsenosti som nadobudol počas svojej 15 ročnej praxe v priamom predaji a na viacerých manažérskych postoch. Po štyroch rokoch, v ktorých som patril medzi najlepších predajcov, som dostal šancu viesť viacero tímov predajcov, a mojou manažérskou úlohou bolo vybudovať úspešné fungujúce tímy s kvalitnými predajnými výsledkami. Po prvých úspechoch v manažovaní sa mi vedenie ľudí k úspechu stalo záľubou. Preto sa posledných 8 rokov aktívne venujem trénovaniu finančných poradcov. Za túto dobu som vyškolil viac ako 1000 finančných poradcov s viac ako 100% nárastom produkcie, ktoré dosiahli už v prvých dvoch mesiacoch.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobné údaje budú použité iba pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobných údajov