Pracuješ ako finančný poradca (sprostredkovateľ) a tvoja práca ťa baví?
Dáva ti zmysel pomáhať ľuďom s financiami?
Aj napriek tomu sa ti nedarí presadiť sa podľa tvojich predstáv?
Chápem ťa.
Nie si v tom sám.
Až 90% úspešných finančných poradcov malo obdobie, kedy chceli skončiť.
To, že sa ti momentálne nedarí podľa tvojich predstáv nie je tvoja chyba.
Často je to len tým, že si nemal dostatočné informácie, alebo podporu či už zo strany manažéra, alebo firmy, pod ktorou pracuješ.
A práve preto som sa rozhodol napísať tento článok.
Počas mojej kariéry som vyškolil viac ako 1000 finančných poradcov s viac ako 100% nárastom produkcie už v priebehu školenia.
Počas týchto školení som si všimol 5 dôvodov, ktoré spôsobujú to, že sa finančným poradcom nedarí podľa ich predstáv
Ešte stále si väčšina finančných poradcov myslí, že telefonovanie klientom je úplne iné ako telefonovať známym.
Preto sa tvoria často zastaralé call skripty(scenáre rozhovoru), s ktorými nie sú stotožnení, cítia sa v tom zle, a tým pádom začnú mať z telefonovania strach.
Hlavným dôvodom je, že pre väčšinu z nás je takýto call skript neprirodzený a stavia nás do role iného ako v skutočnosti sme.
Dnes si trúfam povedať, že sa dajú spraviť call skripty na mieru tak, aby ste telefonovali prirodzene (podobne ako známym) len s menšími pravidlami.
To, čo je však najdôležitejšie je to, aby ste sa stotožnili s obsahom telefonátu.
Často sa totiž stáva, že ak mi niekto ukáže svoj call skript, tak ja ho prečítam nahlas a opýtam sa dotyčného finančného poradcu, že ak by som mu takto zavolal, či by sa so mnou stretol?
Odpoveď je väčšinou nie.
Ak máte aj vy tento pocit, tak je veľká pravdepodobnosť, že sa vám v telefonovaní nebude dariť podľa vašich predstáv.
Ale čo s tým?
Povedzte jednoducho klientovi akú pridanú hodnotu by mal z toho, že sa s vami stretne.
Už vám stačí len zistiť, akú pridanú hodnotu by klient od vás najviac ocenil. 🙂
Väčšina finančných poradcov chce za klienta každého a chce robiť všetko.
Najviac sa ti bude dariť, ak dokážeš povedať niektorým klientom “nie”.
Ak totiž budeš brať každého klienta, tak sa často stáva, že aj celkom skúsený finančný poradca začne pracovať s menej bonitnejšou klientelou.
Následne niekomu pomôže a ten ho začne odporúčať ďalej.
Ani sa nenazdá, pomáha menej bonitnejším klientom, pracuje veľmi veľa a v konečnom dôsledku je málo zaplatený a unavený.
Nevysvetľujte si to zle. Ale môžete pomáhať klientom aj zdarma, ale len v prípade, že na tom netrpíte vy.
Dobrý obchodník vie povedať aj nie.
Vyčleňte si skupinu ľudí, o ktorých budete mať záujem.
Ostatných slušne odmietnite, alebo im odporúčte niekoho, kto by im vedel poradiť, prípadne sa im venujte len v čase, ktorý máte na to vyhradený.
Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?
Všimnite si ako to robia úspešní.
Často je to aj o tom, že vedia o niečo málo viac ako tí ostatní.
Poznajú rôzne “vychytávky”, vďaka ktorým dávajú svojim klientom väčšiu pridanú hodnotu.
A väčšinou práve preto sú úspešní.
Kde tieto “vychytávky” nájdete?
Často napríklad v obchodných podmienkach, pri štúdiu podmienok zmlúv, štúdium nových produktov….
Viem teraz si hovoríte, a kedy to mám stíhať?
To je dobrá otázka.
Veľa ľudí má predstavu, že je toho veľa a že musia preštudovať naraz veľa nezáživného textu.
Skúste to inak.
Vymedzte si každý jeden pracovný deň 15 min na to, že si budete čítať napr. obchodné podmienky
Nemusíte vedieť všetko hneď. Ani sa vám do toho nemusí chcieť.
Ak toto však dodržíte, tak už po prvom mesiaci na sebe uvidíte obrovský posun.
Možno vás napadne aj veľmi veľa nápadov, ako dať ešte väčšiu pridanú hodnotu svojim klientom a tým budete úspešnejší.
Veľa šikovných finančných poradcov skončilo vďaka tomu, že neboli dôslední.
Pre mňa to znamená len toľko, že je dobré si naplánovať pravidelné dôležité aktivity, ktoré treba robiť bez emócií.
Veľa poradcov skončilo preto, pretože sa im podarilo získať niekoľkých klientov (možno aj zarobiť) a prestali dôsledne robiť aktivity, ktoré ich k tomuto úspechu priviedli.
Napríklad prestali pravidelne telefonovať….
Ak chceš byť dlhodobo úspešný je potrebné pochopiť vzťah príčina vs. následok.
Znamená to len toľko, že každá príčina (čin) má svoj následok.
Napríklad:
Ak sa budem chovať k ľuďom zle, viem si predstaviť následok? (zrejme áno, aj ľudia sa tak budú chovať ku mne…)
Ak napríklad sa budem chovať k ľuďom dobre, viem si predstaviť následok?…..
Ak vstúpim do voliéry s hladnými krokodílmi, vieš si predstaviť následok? 🙂
No ak prestanem robiť kľúčové aktivity – telefonovanie, stretávanie sa s klientmi…. viete si predstaviť následok?
Preto ak vám niečo nejde, vráťte sa v mysli do obdobia, kedy vám to išlo.
Identifikujte kľúčové aktivity, ktoré vás doviedli k tomuto úspechu a začnite ich robiť opäť.
Chcete získať návod na to, ako získať bonitnejších klientov v priebehu jedného mesiaca a stať sa vyhľadávaným finančným poradcom?
Za “svätý grál” pre finančného poradcu považujem odporúčania.
Na moje prekvapenie ešte existujú skupiny finančných poradcov, ktorí tvrdia, že chcú výlučne fungovať na studenom trhu.
Ja to považujem za zbytočné.
Vedieť osloviť ľudí na studený trh(ľudí, ktorých nepoznám) je veľkou výhodou.
Používal by som však tento spôsob len v dvoch prípadoch:
1. Ako doplnok
to znamená, že by som mal prázdne miesto v diári. Vždy je lepšie zavolať na studený trh ako mať prázdny diár.
2. Prostriedok na získanie bonitnejšej klientely
to znamená, že účelovo budem oslovovať ľudí, o ktorých si myslím, že by ma mohli posunúť v mojom biznise k lepšej klientele.
Pri tejto stratégii odporúčam, aby počet oslovených “bonitnejších” klientov na studený trh nepresiahol 20% vašich aktivít.
Je to z toho dôvodu, aby ste si na ostatných 80% aktivít zarobili dostatok finančných prostriedkov na to, aby ste boli v pohode a neboli pod tlakom.
Ak sa vám článok páčil, poteším sa každému Liku, alebo Zdieľaniu, vďaka ktorému môžete pomôcť aj ostatným finančným poradcom.
Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?