5 chýb, ktoré môžu spôsobiť koniec kariéry každého finančného poradcu

5 chyb financneho poradcu

5 chyb financneho poradcu

Pracuješ ako finančný poradca (sprostredkovateľ) a tvoja práca ťa baví?

Dáva ti zmysel pomáhať ľuďom s financiami?

Aj napriek tomu sa ti nedarí presadiť sa podľa tvojich predstáv?

Chápem ťa.

Nie si v tom sám.

90% úspešných finančných poradcov malo obdobie, kedy chceli skončiť.

To, že sa ti momentálne nedarí podľa tvojich predstáv nie je tvoja chyba.

Často je to len tým, že si nemal dostatočné informácie, alebo podporu či už zo strany manažéra, alebo firmy, pod ktorou pracuješ.

A práve preto som sa rozhodol napísať tento článok.

 

V tomto článku sa dočítaš o 5 chybách, ktoré môžu spôsobiť koniec kariéry každého finančného poradcu  (aj napriek tomu, že sa maximálne snažíš)

 

Počas mojej kariéry som vyškolil viac ako 1000 finančných poradcov s viac ako 100% nárastom produkcie už v priebehu školenia.

Počas týchto školení som si všimol 5 dôvodov, ktoré spôsobujú to, že sa finančným poradcom nedarí podľa ich predstáv

1. Telefonovanie

 

Ešte stále si väčšina finančných poradcov myslí, že telefonovanie klientom je úplne iné ako telefonovať známym.

Preto sa tvoria často zastaralé call skripty(scenáre rozhovoru),  s ktorými nie sú stotožnení, cítia sa v tom zle, a tým pádom začnú mať z telefonovania strach.

Hlavným dôvodom je, že pre väčšinu z nás je takýto call skript neprirodzený a stavia nás do role iného ako v skutočnosti sme.

Dnes si trúfam povedať, že sa dajú spraviť call skripty na mieru tak, aby ste telefonovali prirodzene (podobne ako známym) len s menšími pravidlami.

To, čo je však najdôležitejšie je to, aby ste sa stotožnili s obsahom telefonátu.

Často sa totiž stáva, že ak mi niekto ukáže svoj call skript, tak ja ho prečítam nahlas a opýtam sa dotyčného finančného poradcu, že ak by som mu takto zavolal, či by sa so mnou stretol?

Odpoveď je väčšinou nie.

Ak máte aj vy tento pocit, tak je veľká pravdepodobnosť, že sa vám v telefonovaní nebude dariť podľa vašich predstáv.

Ale čo s tým?

Povedzte jednoducho klientovi akú pridanú hodnotu by mal z toho, že sa s vami stretne.

Už vám stačí len zistiť, akú pridanú hodnotu by klient od vás najviac ocenil. 🙂

 

2. Zlá cieľová skupina

 

Väčšina finančných poradcov chce za klienta každého a chce robiť všetko.

Najviac sa ti bude dariť, ak dokážeš povedať niektorým klientom “nie”.

Ak totiž budeš brať každého klienta, tak sa často stáva, že aj celkom skúsený finančný poradca začne pracovať s menej bonitnejšou klientelou.

Následne niekomu pomôže a ten ho začne odporúčať ďalej.

Ani sa nenazdá, pomáha menej bonitnejším klientom, pracuje veľmi veľa a v konečnom dôsledku je málo zaplatený a unavený.

Nevysvetľujte si to zle. Ale môžete pomáhať klientom aj zdarma, ale len v prípade, že na tom netrpíte vy.

Dobrý obchodník vie povedať aj nie.

Vyčleňte si skupinu ľudí, o ktorých budete mať záujem.

Ostatných slušne odmietnite, alebo im odporúčte niekoho, kto by im vedel poradiť, prípadne sa im venujte len v čase, ktorý máte na to vyhradený.

 

Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?

  • Pravdu o tom, čo konkrétne urobiť, aby ste začali získavať odporúčania na bonitnejšiu klientelu str.7
  • Ako dokáže jedno slovo výrazne zlepšiť úspešnosť pri získavaní odporúčaní str. 63
  • 100% fungujúci návod na to, ako predísť odpovedi „ja si to musím ešte rozmyslieť“ na žiadosť o odporúčania str. 75
  • Ako si pýtať odporúčania na stretnutí tak, aby som nevyzeral ako „trapko“ str. 91 .... a ešte oveľa viac....
Zaujímalo to už 0 ľudí

 

3. Štúdium

 

Všimnite si ako to robia úspešní.

Často je to aj o tom, že vedia o niečo málo viac ako tí ostatní.

Poznajú rôzne “vychytávky”, vďaka ktorým dávajú svojim klientom väčšiu pridanú hodnotu.

A väčšinou práve preto sú úspešní.

Kde tieto “vychytávky” nájdete?

Často napríklad v obchodných podmienkach, pri štúdiu podmienok zmlúv, štúdium nových produktov….

Viem teraz si hovoríte, a kedy to mám stíhať?

To je dobrá otázka.

Veľa ľudí má predstavu, že je toho veľa a že musia preštudovať naraz veľa nezáživného textu.

Skúste to inak.

Vymedzte si každý jeden pracovný deň 15 min na to, že si budete čítať napr. obchodné podmienky

Nemusíte vedieť všetko hneď. Ani sa vám do toho nemusí chcieť.

Ak toto však dodržíte, tak už po prvom mesiaci na sebe uvidíte obrovský posun.

Možno vás napadne aj veľmi veľa nápadov, ako dať ešte väčšiu pridanú hodnotu svojim klientom a tým budete úspešnejší.

 

4. Dôslednosť

 

Veľa šikovných finančných poradcov skončilo vďaka tomu, že neboli dôslední.

Pre mňa to znamená len toľko, že je dobré si naplánovať pravidelné dôležité aktivity, ktoré treba robiť bez emócií.

Veľa poradcov skončilo preto, pretože sa im podarilo získať niekoľkých klientov (možno aj zarobiť) a prestali dôsledne robiť aktivity, ktoré ich k tomuto úspechu priviedli.

Napríklad prestali pravidelne telefonovať….

Ak chceš byť dlhodobo úspešný je potrebné pochopiť vzťah príčina vs. následok.

Znamená to len toľko, že každá príčina (čin) má svoj následok.

Napríklad:

Ak sa budem chovať k ľuďom zle, viem si predstaviť následok? (zrejme áno, aj ľudia sa tak budú chovať ku mne…)

Ak napríklad sa budem chovať k ľuďom dobre, viem si predstaviť následok?…..

Ak vstúpim do voliéry  s hladnými krokodílmi, vieš si predstaviť následok? 🙂

No ak prestanem robiť kľúčové aktivity – telefonovanie, stretávanie sa s klientmi…. viete si predstaviť následok?

Preto ak vám niečo nejde, vráťte sa v mysli do obdobia, kedy vám to išlo.

Identifikujte kľúčové aktivity, ktoré vás doviedli k tomuto úspechu a začnite ich robiť opäť.

 

Chcete získať návod na to, ako získať bonitnejších klientov v priebehu jedného mesiaca a stať sa vyhľadávaným finančným poradcom?

Kliknite tu >>

 

5. “Svätý Grál”

 

Za “svätý grál” pre finančného poradcu považujem odporúčania.

Na moje prekvapenie ešte existujú skupiny finančných poradcov, ktorí tvrdia, že chcú výlučne fungovať na studenom trhu.

Ja to považujem za zbytočné.

Vedieť osloviť ľudí na studený trh(ľudí, ktorých nepoznám) je veľkou výhodou.

Používal by som však tento spôsob len v dvoch prípadoch:

1. Ako doplnok

to znamená, že  by som mal prázdne miesto v diári. Vždy je lepšie zavolať na studený trh ako mať prázdny diár.

2. Prostriedok na získanie bonitnejšej klientely

to znamená, že účelovo budem oslovovať ľudí, o ktorých si myslím, že by ma mohli posunúť v mojom biznise k lepšej klientele.

Pri tejto stratégii odporúčam, aby  počet oslovených “bonitnejších” klientov na studený trh nepresiahol 20% vašich aktivít.

Je to z toho dôvodu, aby ste si na ostatných 80% aktivít zarobili dostatok finančných prostriedkov na to, aby ste boli v pohode a neboli pod tlakom.

Ak sa vám článok páčil, poteším sa každému Liku, alebo Zdieľaniu, vďaka ktorému môžete pomôcť aj ostatným finančným poradcom.

 

Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?

  • Pravdu o tom, čo konkrétne urobiť, aby ste začali získavať odporúčania na bonitnejšiu klientelu str.7
  • Ako dokáže jedno slovo výrazne zlepšiť úspešnosť pri získavaní odporúčaní str. 63
  • 100% fungujúci návod na to, ako predísť odpovedi „ja si to musím ešte rozmyslieť“ na žiadosť o odporúčania str. 75
  • Ako si pýtať odporúčania na stretnutí tak, aby som nevyzeral ako „trapko“ str. 91 .... a ešte oveľa viac....
Zaujímalo to už 0 ľudí
Dobrý deň, volám sa Peter Stankovský a som trénerom obchodných a manažérskych zručností Pomáham finančným poradcom dosahovať nadpriemerné výsledky v predaji. Svoje skúsenosti som nadobudol počas svojej 15 ročnej praxe v priamom predaji a na viacerých manažérskych postoch. Po štyroch rokoch, v ktorých som patril medzi najlepších predajcov, som dostal šancu viesť viacero tímov predajcov, a mojou manažérskou úlohou bolo vybudovať úspešné fungujúce tímy s kvalitnými predajnými výsledkami. Po prvých úspechoch v manažovaní sa mi vedenie ľudí k úspechu stalo záľubou. Preto sa posledných 8 rokov aktívne venujem trénovaniu finančných poradcov. Za túto dobu som vyškolil viac ako 1000 finančných poradcov s viac ako 100% nárastom produkcie, ktoré dosiahli už v prvých dvoch mesiacoch.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobné údaje budú použité iba pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobných údajov