Počúvate často na predajnom stretnutí “ja si to ešte rozmyslím”?
Je pre vás každý jeden predaj životne dôležitý a vy neviete, či dokážete predať alebo nie?
Zažívate stres, pretože máte obavy, či odhadnete ten správny moment, ktorý vám zaistí úspešný predaj?
Chápem vás.
Nie je to vaša chyba.
Práve naopak. Hovorí to o vás, že ste veľmi zodpovedný a že do svojej práce dávate kus srdca.
Aj ja osobne v začiatkoch som mal také pocity.
Už aj keď sa mi darilo ale prišiel nejaký väčší obchod, tak som bol stresovaný, či to zvládnem a či predám.
Vždy to nejakým spôsobom dopadlo. Musím však povedať, že som bolo potom ale veľmi vyčerpaný.
Až do obdobia, keď som zistil, ako to v skutočnosti funguje.
Zistil som, čím to je, že sa mi tak darí predávať.
Po odhalení tohto jednoduchého vzorca sa mi výrazne uľavilo.
Už nikdy som nemal ten stres pred predajným stretnutím s otázkami: “Predám? Nepredám?”
Chceli by ste mať 100% istotu, že dokážete odhadnúť situáciu a predať?
Ak áno, tak tento článok je určený priamo pre vás.
Existuje mnoho spôsobov ako predávať.
Dokonca existuje aj viacero obchodných modelov.
Niektorí obchodníci uzatvárajú obchod na prvej schôdzke, niektorí pracujú systémom viacerých schôdzok.
Princípy predaja sú však rovnaké.
Často sa mi stávalo, že pri predajnej schôdzke som v duchu riešil najčastejšie otázky: Môžem už pristúpiť k predaju? Je teraz tá správna chvíľa?
A toto ma zožieralo.
Úplne ideálne by bolo, ak by som ako obchodník dokázal prečítať klientove myšlienky a vedel by som na čo myslí.
To by bolo super. Presne by som vedel, či môžem začať predávať, alebo nie a dokonca či predám, alebo nie.
Ako by sa vám to páčilo, ak by ste mali takúto zázračnú schopnosť?
Predávalo by sa vám lepšie?
Ak áno, poďme sa pozrieť na jednoduchý vzorec, ktorý vám pomôže v tom, aby ste predávali bez stresu.
Je to jednoducho v tom, že vyšlete “sondu do hlavy klienta” a na základe tejto sondy zistíte, či je ten správny moment na predaj, alebo nie.
Znie to strašidelne 🙂
Je to len taká metafora.
V skutočnosti vám k tomu postačia otázky.
Vždy pri predaji mám jednoduchý scenár, ktorý mám rozdelený do blokov.
Ak vás zaujíma na čo si treba dávať pozor v prvom bloku, prečítajte si článok: Ako úspešne naštartovať obchodné stretnutie. Nerobíte túto chybu aj vy?
Po každom bloku pokladám klientovi otázky na jednu z dvoch oblastí.
Na základe jeho odpovedí zisťujem ako je naklonený k predaju, a či mám ešte pokračovať, alebo už je vhodný čas na konkrétny predaj.
Mne to pripomína situáciu, ktorú ste mohli zažiť aj vy.
Zoberte si príklad, že ste sa v zime vybrali na dlhú túru.
Tesne pred cieľom ste zistili, že vás čaká posledná prekážka.
Máte pred sebou zamrznuté jazierko a vy buď prejdete po ľade, alebo ho budete musieť veľkou obchádzkou obísť.
Čo urobíte?
Väčšina z nás zrejme vykročí a vyskúša, či je ľad pevný.
Ak boli dlhodobo mínusové teploty a ľad je hrubý, tak väčšina z nás prejde po ľade.
Ak však už od začiatku začne ľad praskať, tak radšej cúvneme a jazero radšej obídeme.
Môžno si hovoríte, že to je divný príklad.
No v tomto momente som vám presne popísal, ako to funguje pri predaji.
Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?
Je to jednoduché.
Po každom bloku sa pýtam klienta na otázky v dvoch oblastiach:
Otázky na názor môžu byť:
Čo si o tom myslíte?
Ako to vidíte?
Aký máte na to názor?
Čo na to hovoríte?….
Otázky na pocit môžu byť:
Aký máte z toho pocit?
Ako to vnímate?
Ako sa vám to páči?…
Na základe takýchto jednoduchých otázok zisťujem postoj daného človeka k predaju.(vysielam sondu :-))
V tom našom príklade je to, ako keby ste skúšali ten ľad v jazere, či je dostatočne tvrdý.
Toto je výborná otázka.
Je to na základe jeho reakcií na moje otázky.
Negatívna – napr. nepáči sa mi to, nie je to to, čo som očakával – nie je nič stratené.
Je to len spätná väzba. (Ľad je tenký a praská, treba spraviť krok späť a jazierko obísť, aby ste sa dostali do cieľa)
Vlažná – je to dobré, mohlo by to tak byť…. (nie ste si istý, či je ľad dostatočne tvrdý, nesmiete tlačiť)
Pozitívna – je to super, výborné, takto som si to predstavoval (máte zelenú, ľad je tvrdý, môžete prejsť :-))
Máte istotu, že predáte.
Ako konkrétne reagovať na jednotlivé reakcie, alebo aké predajné techniky používať, aby ste s ľahkosťou predali, sa vzhľadom na dĺžku článku dočítate v ďalšom článku, alebo sa to dozviete na niektorom z mojich školení.
Často sa stáva, že tieto techniky aj používame.
Niekedy však nevieme pomenovať, prečo nám to takto funguje.
Ak si tieto techniky obchodník pomenuje a zistí prečo takto fungujú, zistí, že ho neovláda situácia, ale on ovláda situáciu.
A to znamená, že tieto techniky nemusí používať len pri predajnom stretnutí, ale všade, kde to bude potrebovať.
Som zvedavý aké techniky používate vy pri predaji.
Budem rád, ak mi napíšete do komentárov.
Teším sa každému jednému komentáru.
Pozrite si video v článku s názvom: Unikátny návod ako zvýšiť svoje predaje o 300%
Dúfam, že sa vám tento článok o tom, ako predávať bez stresu páčil.
Ak áno, dajte mu Like a zdieľajte ho na sociálnych sieťach tak, aby mohol pomôcť čo najväčšiemu počtu obchodníkov.
Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?