Mnoho začínajúcich podnikateľov – obchodníkov – vstupuje na trh s veľkými očakávaniami.
Úspech sa však nerodí zo dňa na deň a podobne ako na všetkom, aj na budovaní osobnosti obchodníka treba efektívne pracovať.
Nielen v oblasti teoretickej, ale tiež po stránke praktickej.
Úspešným obchodníkom sa stane človek vytrvalý, pracovitý, ale zároveň musí byť pokorný a trpezlivý.
A tu je pár faktov, ktoré by ste si mali ako začínajúci obchodníci osvojiť.
To vám potvrdí každý dnes úspešný podnikateľ.
Rovnako ako to, že zaručený recept na úspech neexistuje, každý si musí zostaviť ten svoj.
Na začiatku musíte byť vďační za každého nového klienta.
Prví klienti sú dôležití preto, lebo práve na nich sa zdokonalíte v postupoch, naberiete skúseností a zistíte, ako „variť“ podľa toho vášho receptu.
Získať prvých desať klientov je väčšinou najťažšie.
Ak ste ale dobrým obchodníkom, tak svojou prezentáciou, kvalitným servisom a vďaka odporúčaniam začnete postupne svoje portfólio klientov rozširovať.
Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?
Čím viac budete mať klientov, tým viac sa budú požiadavky na vás stupňovať.
Viac nárokov bude prichádzať nie od klientov, ale skôr od spoločnosti, pre ktorú pracujete.
Nadriadení budú požadovať, aby ste ako úspešní obchodníci vystupovali na firemných akciách, viedli prednášky, zaškoľovali nováčikov.
S tým ruka v ruke prichádza aj stupňovanie administratívnej záťaže.
Veľkú časť tlaku bude tvoriť práve servis pre vašich klientov (vzhľadom na meniace sa zákony budete viac času tráviť pripravovaním nových zmlúv a podobne).
Čím viac klientov máte, tým viac musíte byť schopní manažovať si svoj čas.
Poznám veľa obchodníkov, ktorí majú pri sto klientoch rovnaký prístup, ako keď ich mali desať.
S hrôzou potom zisťujú, že väčšinu času venujú administratíve, zatiaľ čo samotný obchod ide do úzadia.
A to dokonca úplne prirodzene!
Sú však aj obchodníci, ktorí to dokážu povedať len pod tlakom klienta. Keď dospejú do takej fázy, keď už situáciu nezvládajú uniesť.
Ak vám vyšlo, že viac sa venujete druhej skupine, je to jasný signál, aby ste sa naučili niektorým klientom povedať NIE.
To ale neznamená, že klienta máte striktne odmietnuť.
Je to len varovný prst, ktorý vám ukazuje, aby ste zmenili systém práce pre daného klienta, aby vás nestál toľko drahocenného času, ktorý môžete venovať inému klientovi.
A možno je to dôvod uvažovať o vytvorení skupiny obchodníkov, pre ktorých by bol takýto klient ideálny na štart obchodníckej kariéry.
Chcem sa stať úspešným finančným poradcom už v priebehu 1 mesiaca>>
Ak sa vám článok páčil dajte mu like a zdieľajte ho na sociálnych sieťach, aby dokázal pomôcť čo najväčšiemu počtu ľudí.