Tajomstvo úspešného obchodníka

tajomstvo úspešného obchodníka

tajomstvo úspešného obchodníka

Mnoho začínajúcich podnikateľov – obchodníkov – vstupuje na trh s veľkými očakávaniami.

Úspech sa však nerodí zo dňa na deň a podobne ako na všetkom, aj na budovaní osobnosti obchodníka treba efektívne pracovať.

Nielen v oblasti teoretickej, ale tiež po stránke praktickej.

Úspešným obchodníkom sa stane človek vytrvalý, pracovitý, ale zároveň musí byť pokorný a trpezlivý.

A tu je pár faktov, ktoré by ste si mali ako začínajúci obchodníci osvojiť.

Začiatky nebývajú jednoduché

 

To vám potvrdí každý dnes úspešný podnikateľ.

Rovnako ako to, že zaručený recept na úspech neexistuje, každý si musí zostaviť ten svoj.

Na začiatku musíte byť vďační za každého nového klienta.

Prví klienti sú dôležití preto, lebo práve na nich sa zdokonalíte v postupoch, naberiete skúseností a zistíte, ako „variť“ podľa toho vášho receptu.

 

Magické číslo 10

 

Získať prvých desať klientov je väčšinou najťažšie.

Ak ste ale dobrým obchodníkom, tak svojou prezentáciou, kvalitným servisom a vďaka odporúčaniam začnete postupne svoje portfólio klientov rozširovať.

 

Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?

  • Pravdu o tom, čo konkrétne urobiť, aby ste začali získavať odporúčania na bonitnejšiu klientelu str.7
  • Ako dokáže jedno slovo výrazne zlepšiť úspešnosť pri získavaní odporúčaní str. 63
  • 100% fungujúci návod na to, ako predísť odpovedi „ja si to musím ešte rozmyslieť“ na žiadosť o odporúčania str. 75
  • Ako si pýtať odporúčania na stretnutí tak, aby som nevyzeral ako „trapko“ str. 91 .... a ešte oveľa viac....
Zaujímalo to už 0 ľudí

 

Viac klientov = vyššie nároky

 

Čím viac budete mať klientov, tým viac sa budú požiadavky na vás stupňovať.

Viac nárokov bude prichádzať nie od klientov, ale skôr od spoločnosti, pre ktorú pracujete.

Nadriadení budú požadovať, aby ste ako úspešní obchodníci vystupovali na firemných akciách, viedli prednášky, zaškoľovali nováčikov.

S tým ruka v ruke prichádza aj stupňovanie administratívnej záťaže.

Veľkú časť tlaku bude tvoriť práve servis pre vašich klientov (vzhľadom na meniace sa zákony budete viac času tráviť pripravovaním nových zmlúv a podobne).

 

Viac klientov, klesajúca produkcia?

 

Čím viac klientov máte, tým viac musíte byť schopní manažovať si svoj čas.

Poznám veľa obchodníkov, ktorí majú pri sto klientoch rovnaký prístup, ako keď ich mali desať.

S hrôzou potom zisťujú, že väčšinu času venujú administratíve, zatiaľ čo samotný obchod ide do úzadia.

 

Úspešný obchodník vie povedať nie

 

A to dokonca úplne prirodzene!

Sú však aj obchodníci, ktorí to dokážu povedať len pod tlakom klienta. Keď dospejú do takej fázy, keď už situáciu nezvládajú uniesť.

 

POLOŽTE SI OTÁZKY PARETOVHO PRAVIDLA, ODPOVEDE VÁM MOŽNO OTVORIA OČI.
  • Ktorí klienti tvoria vašich TOP 20 percent, z ktorých máte až 80 percent zisku? A koľko času im venujete?
  • Ktorí klienti tvoria vašich AŽ 80 percent, z ktorých máte len 20 percent zisku? A koľko času venujete im?

 

Ak vám vyšlo, že viac sa venujete druhej skupine, je to jasný signál, aby ste sa naučili niektorým klientom povedať NIE.

To ale neznamená, že klienta máte striktne odmietnuť.

Je to len varovný prst, ktorý vám ukazuje, aby ste zmenili systém práce pre daného klienta, aby vás nestál toľko drahocenného času, ktorý môžete venovať inému klientovi.

A možno je to dôvod uvažovať o vytvorení skupiny obchodníkov, pre ktorých by bol takýto klient ideálny na štart obchodníckej kariéry.

Chcem sa stať úspešným finančným poradcom už v priebehu 1 mesiaca>> 

Ak sa vám článok páčil dajte mu like a zdieľajte ho na sociálnych sieťach, aby dokázal pomôcť čo najväčšiemu počtu ľudí.

Dobrý deň, volám sa Peter Stankovský a som trénerom obchodných a manažérskych zručností Pomáham finančným poradcom dosahovať nadpriemerné výsledky v predaji. Svoje skúsenosti som nadobudol počas svojej 15 ročnej praxe v priamom predaji a na viacerých manažérskych postoch. Po štyroch rokoch, v ktorých som patril medzi najlepších predajcov, som dostal šancu viesť viacero tímov predajcov, a mojou manažérskou úlohou bolo vybudovať úspešné fungujúce tímy s kvalitnými predajnými výsledkami. Po prvých úspechoch v manažovaní sa mi vedenie ľudí k úspechu stalo záľubou. Preto sa posledných 8 rokov aktívne venujem trénovaniu finančných poradcov. Za túto dobu som vyškolil viac ako 1000 finančných poradcov s viac ako 100% nárastom produkcie, ktoré dosiahli už v prvých dvoch mesiacoch.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobné údaje budú použité iba pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobných údajov