Finanční poradcovia pozor! Dôležité fakty o odporúčaniach, ktoré by ste mali vedieť

fakty o odporúčaniach

fakty o odporúčaniach

Dnes to bude možno trochu iný článok než ste zvyknutý.

V tomto článku by som sa chcel pozrieť na niektoré dôležité fakty o odporúčaniach.

Čím ďalej tým viac sa totiž stretávam s tým, že ľudia nechcú čítať teoretické články.

Chcú jednoducho konkrétne rady, ktoré pomohli úspešným ľuďom, a tým pádom môžu pomôcť aj vám.

Poďme sa teda pozrieť, aké dôležité fakty o odporúčaniach si uvedomil jeden úspešný manažér po našej konzultácii.

 

Raz ma oslovil jeden majiteľ sprostredkovateľskej firmy,(zaoberali sa finančným sprostredkovaním) aby som prišiel k nemu na osobnú konzultáciu.

Mal to vo firme dobre vymyslené.

Mal tím telefonistiek, ktoré dennodenne volali klientom a dohadovali stretnutia pre poradcov.

Poradcovia robili čisto len obchod.

Bavili sme sa o tom, že síce narástli, ale akoby začali stagnovať.

Či mu dokážem nejakým spôsobom pomôcť.

Priznám sa, že sa mi veľmi páčilo na akej profesionálnej úrovni pracujú.

Opýtal som sa ho, ako baví práca jeho telefonistky.

fakty o odporúčaniach

fakty o odporúčaniach

Odpovedal mi, že baví, je to ok.

Niekedy im dlhšie trvá, kým sa odhodlajú zavolať, ale že stanovené kvóty dodržiavajú.

Niekedy sú však dosť frustrované.

Hlavne ak im niekto pár krát “odvrkne” do telefónu.

Neurobia však nič navyše.

To isté som sa opýtal ohľadne poradcov. Odpoveď bola taká istá.

 

Čiže svoju robotu si odrobia, slušne si zarobia, ale nič navyše.

Hneď som sa vžil do situácie týchto ľudí.

Ak by som bol na ich mieste, pracoval by som (telefonoval) splnil si svoju kvótu, čo by ma motivovalo k tomu, aby som robil niečo navyše?

Mne napadlo len jedno: samotní klienti, ktorí by mi vyvolávali.

Lebo ak ste dobrý obchodník, máte trochu času a zavolá vám dobrý klient, že potrebuje pomoc a ešte si pritom aj zarobím, tak na 100% to urobím, ak je to v mojich silách.

Preto ma ihneď napadla otázka: Ako je to u vás s odporúčaniami?

Tým, že si tento majiteľ robil rôzne štatistiky, požiadal som ho o štatistiku, koľko odporúčaní dostanú v priemere od jedného klienta.

Odpoveď bola šokujúca: “vidíte, túto štatistiku si nevediem. Nepovažoval som ju za dôležitú”.

Neodsudzujte tohto úspešného podnikateľa.

Nejde o to, že nerobil túto štatistiku.

Ide o to, že mal toľko prioritných vecí, že odporúčania nepokladal za dôležité.

Aj napriek tomu dokázal vybudovať firmu, ktorá úspešne funguje.

Teraz sme sa však len pozreli na to, čo by mohlo mať za následok to, že sa začne o odporúčania svojich ľudí zaujímať.

 

Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?

  • Pravdu o tom, čo konkrétne urobiť, aby ste začali získavať odporúčania na bonitnejšiu klientelu str.7
  • Ako dokáže jedno slovo výrazne zlepšiť úspešnosť pri získavaní odporúčaní str. 63
  • 100% fungujúci návod na to, ako predísť odpovedi „ja si to musím ešte rozmyslieť“ na žiadosť o odporúčania str. 75
  • Ako si pýtať odporúčania na stretnutí tak, aby som nevyzeral ako „trapko“ str. 91 .... a ešte oveľa viac....
Zaujímalo to už 0 ľudí

 

Odpovede, na ktoré sme prišli boli šokujúce:

Telefonistky by boli viac motivované, pretože by nešli telefonovať s tým, že ich dnes 8 ľudí z 10 tich odmietne v telefóne.

Predajcovia by sa ešte viac snažili, pretože by vedeli, že sa táto štatistika sleduje a že je to vlastne aj taký odraz(spätná väzba) na to, ako kvalitne pracujú.

A samozrejme by mal nastať ten efekt, že klienti budú aj sami volať a tým pádom budú robiť aj niečo navyše (neskončí to len povinne navolanými klientmi)

 

Ak sa chcete dozvedieť viac knihe v ktorej hovorím o tom, ako získavať pravidelne odporúčania bez stresu a blokov kliknite tu:

 

V čom je tento príbeh krásny?

 

No predsa v tom, že to majiteľovi pomohlo vyriešiť aj problémy, o ktorých ešte ani netušil.

Napríklad stretávam sa s ľuďmi, ktorí tvrdia, že dokážu telefonovať na studený trh, že ich to baví.

To je v poriadku.

Môže však na trhu nastať nejaká zmena napr. GDPR – zákon o ochrane osobných údajov a rôzne iné, ktoré budú sťažovať nakladanie s osobnými údajmi klienta.

Tým pádom sa môže sťažiť aj vyhľadávanie informácií a práca s databázami klientov.

Preto budú na túto časť klienti čím ďalej tým viac citlivejší.

A teraz si prestavte, že firma by prišla do takého štádia, že by fungovala výlučne na odporúčaniach.

Tým, že klienti budú volať sami, prípadne budú odporúčať ďalších klientov, nebudete sa musieť žiadnych obmedzení na trhu obávať.

Získali ste totiž to najdôležitejšie – Dôveru vašich klientov.

 

POZOR!!! Ak nechcete v odporúčaniach urobiť nejakú chybu, prečítajte si tento článok:  6 chýb, vďaka ktorým finanční poradcovia prichádzajú o odporúčania – nerobíte jednu z nich?

 

Či už ste jednotlivec, alebo firma, odpovedzte si na otázku:

Je to podľa vás vhodne využitá energia, alebo nie?

Odpoveď už nechám na vás 🙂

Faktom ale je, že práve tým, že budete fungovať na odporúčaniach, získate obrovskú istotu.

Istotu, že sa vás žiadna legislatívna zmena, ani žiadne poleno, ktoré vám niekto hodí pod nohu nestane osudnou.

Konečne budete mať “istotu príjmu v podnikaní.”

Ja vidím v práci na odporúčania len samé výhody.

Ako to vidíte vy? Napíšte mi do komentárov

Dobrý deň, volám sa Peter Stankovský a som trénerom obchodných a manažérskych zručností Pomáham finančným poradcom dosahovať nadpriemerné výsledky v predaji. Svoje skúsenosti som nadobudol počas svojej 15 ročnej praxe v priamom predaji a na viacerých manažérskych postoch. Po štyroch rokoch, v ktorých som patril medzi najlepších predajcov, som dostal šancu viesť viacero tímov predajcov, a mojou manažérskou úlohou bolo vybudovať úspešné fungujúce tímy s kvalitnými predajnými výsledkami. Po prvých úspechoch v manažovaní sa mi vedenie ľudí k úspechu stalo záľubou. Preto sa posledných 8 rokov aktívne venujem trénovaniu finančných poradcov. Za túto dobu som vyškolil viac ako 1000 finančných poradcov s viac ako 100% nárastom produkcie, ktoré dosiahli už v prvých dvoch mesiacoch.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobné údaje budú použité iba pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobných údajov