Jedna rada, ktorá vám dokáže naštartovať odporúčania

Odišiel ďalší klient z vášho stretnutia a vy ste nedostali žiadne

ako ziskavať odporúčania

ako ziskavať odporúčania

 

odporúčania na ďalších klientov?

Počúvate často od klienta, že nemá vám koho odporučiť aj napriek tomu, že bol spokojný a vy ste odviedlikvalitnú prácu?

Otázke koľko máš odporúčaní sa radšej vyhýbate?

Je to nepríjemná situácia, hlavne preto, že už nechcete telefonovať ľuďom, ktorých nepoznáte?

Často krát je to aj tak, že si  to za  svoju kvalitnú prácu zaslúžite.

 

Nechce sa vám telefonovať na studené kontakty?

 

Presne viem, ako sa cítite. Aj mne sa to stalo, keď som začínal vo financiách.

Odviedol som kvalitnú prácu, klienti boli nadšení,  a aj napriek tomu mi ihneď nezobrali pero a papier a nenadiktovali mi 2-3 ľudí, ktorých by mi odporučili.

Pre mňa to bolo nepochopiteľné. Veď ich to nič nestojí 🙂

Najviac som to pociťoval v období, keď som skutočne súrne potreboval nejakého nového klienta, pretože diár bol poloprázdny a mne sa nechcelo volať ľuďom, ktorých nepoznám a presviedčať ich o kvalite mojej práce.

A čo si budeme hovoriť. Prázdny diár = 0 v peňaženke.

V tomto článku vám ukážem jednoduchú radu, ktorá vám dokáže naštartovať odporúčania.

 

Pohľad na odporúčania mi zmenilo jedno školenie. V ňom lektor spomínal jednu štatistiku. Hovoril o tom, že existujú tri profesie, v ktorých sa používa najviac cudzích slov, ktorým ich klienti nerozumejú. Boli to:

1.doktori

2.právnici

3. finanční poradcovia

A práve v tej chvíli som sa opýtal sám seba jednu zásadnú otázku.

Rozumejú vôbec moji klienti, čo po nich chcem? Vedia si predstaviť, čo sú to odporúčania a ľudí, ktorých by mi mohli odporučiť?

 

Čo som mal nacvičené a ako to dopadlo 🙂

 

Mal som nacvičenú takú čarovnú formulku: ak budete s mojimi službami spokojný, požiadam vás o dve, tri kvalitné odporúčania.

Ihneď som to vyskúšal na kamarátovi. Opýtal som sa ho čarovnú formulku. A následne som sa ho opýtal, či by mi teda vedel niekoho odporučiť.

Nastalo trápne ticho.

Potom som sa ho opýtal, či pozná niekoho, kto má tak ako on hypotekárny úver a potešilo by ho, ak by platil menej ako teraz. Okamžite si spomenul na tri mená 🙂

 

V čom bol rozdiel?

 

Povedal, že pri prvej otázke si nevedel nikoho predstaviť a bolo mu to trápne. Pri druhej otázke si ihneď dokázal vo svojej mysli predstaviť mená ľudí, ktorí by ocenili pomoc.

Od tej doby sa vždy pri obchode sústredím na to, čo je pre klienta pri vybavovaní to najdôležitejšie.

Pre niekoho je to hypotéka, pre niekoho zaistenie detí, pre niekoho ….  Následne sa vždy pýtam, či poznajú niekoho, kto by ocenil takúto službu v oblasti, ktorá bola pre klienta najdôležitejšia.

Konkretizácia toho, čo požadujete od klientov vám nezabezpečí, že každý jeden vám dá dve- tri odporúčania.

Zvýši sa však počet takých, ktorí vám odporúčanie dajú, pretože porozumejú, čo po nich chcete a dokážu si predstaviť konkrétnu skupinu ľudí, na ktorých sa pýtate.

  Test

 

Ako príklad, že to funguje, si môžete zobrať test, ktorý som urobil.

Požiadal som formou e-mailu 20 spokojných účastníkov môjho školenia, aby mi zaslali odporúčania na toto školenie, ktoré by som mohol použiť na webovej stránke. (Táto skupina ľudí je naučená pracovať s odporúčaniami v obchodnom styku.)

Referencia na webovú stránku bol však pojem, s ktorým sa stretli prvý krát.

Od 20 účastníkov som dostal 1 referenciu a 1 odvážlivec mi napísal, ako to konkrétne myslím. 🙂

Následne som poslal tým istým účastníkom e-mail, ktorý bližšie špecifikoval, čo od nich vlastne žiadam.

Požiadal som ich, aby mi napísali odporúčanie na moje školenie. Aby mi konkrétne napísali, čo sa naučili na školení, v čom ich to školenie posunulo a hlavne, aký pocit mali zo školenia.

Dostal som 13 kvalitných referencií.

 

Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?

  • Pravdu o tom, čo konkrétne urobiť, aby ste začali získavať odporúčania na bonitnejšiu klientelu str.7
  • Ako dokáže jedno slovo výrazne zlepšiť úspešnosť pri získavaní odporúčaní str. 63
  • 100% fungujúci návod na to, ako predísť odpovedi „ja si to musím ešte rozmyslieť“ na žiadosť o odporúčania str. 75
  • Ako si pýtať odporúčania na stretnutí tak, aby som nevyzeral ako „trapko“ str. 91 .... a ešte oveľa viac....
Zaujímalo to už 0 ľudí

 

Čo z toho vyplýva?

 

Jednoducho konkretizujte, čo po vašich klientoch chcete. To vám zabezpečí, že si dokážu predstaviť nielen to, čo konkrétne po nich chcete, ale dokážu si predstaviť aj konkrétne osoby, ktoré by vám vedeli odporučiť.

Na začiatku sa to zdalo, že dostať odporúčanie je neprekonateľný problém.

Niekedy stačí zmeniť len maličkosť a výsledok sa ihneď dostaví.

Stojí za to zapracovať na odporúčaniach. Je to jedna z najlepších foriem, ako rozbehnúť svoj biznis na plné obrátky.

 

Chceš si prečítať zdarma 1. kapitolu z mojej knihy?

klikni sem:  Ako získavať odporúčania bez strachu a blokov

 

Budem rád, keď sa podelíte v komentári o tom, v čom vám táto rada pomohla.

Ak sa Vám článok páčil dajte mu like a zdieľajte ho na sociálnych sieťach, aby dokázal pomôcť čo najväčšiemu počtu ľudí.

Dobrý deň, volám sa Peter Stankovský a som trénerom obchodných a manažérskych zručností Pomáham finančným poradcom dosahovať nadpriemerné výsledky v predaji. Svoje skúsenosti som nadobudol počas svojej 15 ročnej praxe v priamom predaji a na viacerých manažérskych postoch. Po štyroch rokoch, v ktorých som patril medzi najlepších predajcov, som dostal šancu viesť viacero tímov predajcov, a mojou manažérskou úlohou bolo vybudovať úspešné fungujúce tímy s kvalitnými predajnými výsledkami. Po prvých úspechoch v manažovaní sa mi vedenie ľudí k úspechu stalo záľubou. Preto sa posledných 8 rokov aktívne venujem trénovaniu finančných poradcov. Za túto dobu som vyškolil viac ako 1000 finančných poradcov s viac ako 100% nárastom produkcie, ktoré dosiahli už v prvých dvoch mesiacoch.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobné údaje budú použité iba pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobných údajov