Hľadáte možnosti ako zefektívniť vaše telefonovanie?
Chcete v telefonáte vzbudiť dojem profesionála?
Často aj malé zmeny dokážu pri telefonovaní rozhodnúť o tom, či sa klient s vami stretne alebo nie.
Nastal čas telefonovania. Pred telefonovaním si pozriete
štatistiky a zistíte, že na daný počet stretnutí si musíte
navolať príliš veľa hovorov?
Pred telefonovaním si dáte radšej tri kávy, alebo rozhovor s
kolegom, len aby ste telefonovanie odsunuli, pretože viete,
že vás čaká maratón hovorov?
Rozumiem tomu. Komu by sa chcelo do niečoho, čo mu ide ťažko? Často človek stráca aj chuť a
odhodlanie ísť do toho. Nie je to vašou vinou. Často sa mi stáva, že sa obchodník posunie len tým, že
dostane kvalitnú spätnú väzbu.
Všetci vieme, že pre telefonovaní nepoužívame jeden zmysel. (Zrak)
Tým, že sa pri telefonovaní nevidíme, automaticky sa na oboch stranách telefónu spúšťa predstavivosť.
Na základe tónu hlasu a použitých slov si vytvárame dojem – je to profík :-), je sebavedomý alebo je neistý….
Preto je dobré vytvárať dojem profesionála
Často k tomu potrebujeme len upraviť, alebo vôbec nepoužívať určité slová.
Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?
Pred dvomi mesiacmi som bol požiadaný, aby som sa zúčastnil telefonického mystery shoppingu.
To znamená, že som mal v telefonickom rozhovore vystupovať ako klient, ktorý má záujem o konkrétnu
službu alebo produkt.
Cieľom bolo dať po vyhodnotení kvalitnú spätnú väzbu obchodníkom.
Pre mňa to bola jedinečná šanca vžiť sa do kože klienta a nestranne posudzovať, ako na mňa jednotlivé
telefonáty urobili dojem.
U koho by som kúpil a u koho nie?
Absolvoval som 20 telefonátov. Chcem podotknúť, že všetci obchodníci boli na dobrej úrovni.
Je to ale ako v živote.
O tom, u koho by som zrealizoval obchod, by rozhodovali len maličkosti.
Predstavte si, že vám niekto telefonuje a používa:
Aký obraz si tvoríte?
napríklad: pokúsim sa zohnať všetky potrebné informácie, pokúsim sa prísť, budem sa snažiť,
aby ste to mali pripravené do tohto termínu…
Slovné spojenia pokúsim sa, budem sa snažiť… nám dávajú tzv. spätné vrátka – veď som to nesľúbil 🙂
Ako to ale vplýva na človeka na druhej strane telefónu?
Čo očakáva?
Očakáva, že to tak bude, nie že sa budeme o to len pokúšať, alebo snažiť, no nie?
Ako by to znelo bez tohto spojenia?
Napríklad: zoženiem všetky potrebné informácie, prídem, do tohto termínu to budete mať pripravené….
Cítite v tom rozdiel?
Toto slovné spojenie je dôkazom, že ste dobre vychovaný.
V obchode však ide o rovnocenný vzťah. Je to dialóg rovného s rovným.
Ak použijete toto slovné spojenie raz, nič sa nestane.
Z telefonátov, ktoré som absolvoval, ale aj z mojej skúsenosti však vyplýva, že to môžeme mať tak vžité,
že prosenie potom používame v živote veľmi často.
(Ak chcete zistiť, ako často používate prosenie, pozrite si svoje maily. Ako často prosíte? :-))
Ak začnete príliš prosiť, automaticky sa dostávate do role menejcenného.
Čo ak by ste začali používať Požiadam vás?
Poprosím vás o emailovú adresu VS. Požiadam vás o emailovú adresu
Poprosím vás, aby ste si pripravili všetky podklady VS. Požiadam vás, aby ste si pripravili
všetky podklady.
Zdanlivo jednoduchá bezvýznamná zmena môže spôsobiť, že sa môže predstava klienta o vás veľmi zmeniť.
Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?
Nie ako napríklad bezprostredná reakcia na námietku.
Ja viem, že často klienti nemajú dostatok informácií, alebo nemajú pravdu.
Touto reakciou však nezmeníme ich názor. Jediné, čo môžeme vyvolať u klienta častým používaním
nie, pri námietkach, je jeho neochota s nami komunikovať.
Veď si len predstavte, že na každú reakciu vám človek, s ktorým komunikujete, povie na začiatku vety nie.
Popiera tým väčšinou všetko, čo ste povedali.
Ako by ste sa cítili ako klient?
Často sa stáva, že klienti začnú strácať motiváciu niečo hovoriť.
Pred argumentáciou stačí dodržiavať jednoduchú formulku ako napríklad: chápem vás, rozumiem vám,
z toho som vychádzal…
Už to nie je striktné odmietnutie toho čo povedal. Je to také malé stotožnenie, ktoré obchodníkovi
zabezpečí to, že ho jeho klient bude ochotný aj naďalej počúvať.
Ako je to s vami? Vždy používate pri námietkach stotožnenie, alebo niekedy odpovedáte priamo? 🙂
Všetky tieto tri rady, môžu výrazne ovplyvniť to, aký obrázok si o vás spraví klient pri telefonovaní.
Pripravil som pre vás 3 zásadné rady, vďaka ktorým budete telefonovať výrazne efektívnejšie v ebooku, ktorý si môžete stiahnuť zdarma tu.
Výsledný obrázok bude mať veľký vplyv na to, či vám klient bude alebo nebude dôverovať.
V obchode totiž platí, že komu klient dôveruje u toho nakupuje.
Ak sa vám článok páčil dajte mu LIKE a zdieľajte ho na sociálnych sieťach, aby dokázal pomôcť
čo najväčšiemu počtu ľudí.