Chceli by ste sa naučiť ako získať klientov z internetu?
Už máte svoj vlastný web, ale neviete, ako si vytvoriť väčšiu databázu kontaktov?
Ocenili by ste radu, vďaka ktorej budete priťahovať klientov z internetu viac ako ostatní?
Ak áno, tak tento článok je práve pre vás.
Aj ja som od začiatku svojho pôsobenia na internete vedel, že v internete je budúcnosť, a že je to dobrá cesta.
Musím však priznať, že aj ja som si prešiel niekoľkými sklamaniami a urobil som veľa chýb.
Niekoľkokrát, hlavne zo začiatku, som si myslel, že na to nemám.
Nikdy som totiž nebol veľký kamarát s PC.
Keď som si chcel vybudovať svoju prvú webovú stránku, išiel som za ľuďmi, ktorí mi v tom mali pomôcť.
Cítil som sa však ako v cudzej krajine.
Tí ľudia na mňa síce hovorili, ale ja som im 50% slov vôbec nerozumel.
Až vtedy som pochopil ten najznámejší IT vtip:
stretnú sa dvaja IT-čkári a jeden hovorí druhému: 10001110101011101 hahahaha 🙂
Nebojte sa, ani dnes im skoro nič nerozumiem.
Pochopil som však jedno: Nemusíte byť programátorom na to, aby ste boli úspešní na internete.
Popíšem vám to na jednoduchom prípade, ktorý sa stal mne.
Zo začiatku som sa stretával s ľuďmi, ktorí mi mali pomôcť postaviť web. (webovú stránku)
Dizajnér mi hovoril o dôležitosti dizajnu, ďalší o tom, aké sú dôležité texty, ďalší o funkcionalite webu…..
Pomaly som sa v tom strácal.
Nakoniec som sa neuveriteľným 6 mesačným procesom “prekúsal” k tomu, že som si postavil svoj prvý web.
Samozrejme som bol na seba veľmi hrdý.
Práve v tomto období som dokázal to, čo veľa ostatných nie (väčšina ľudí vtedy ten náročný proces vzdala).
Preto som si spravil peknú veľkú fotku, vystavil som si ju na úvodnú stranu webu a k tomu ponuku toho, čo si môžu u mňa klienti objednať.
Ak máte takýto web, neberte osobne to, čo budem písať ďalej.
Ja som si toto obdobie môjho pôsobenia na internete nazval:
Ja som to tak nevnímal.
Spravil som web (dokázal som to :-)) a chcel som, aby ľudia videli, že som na tom nešetril, a že si u mňa môžu objednať moje služby, ktoré budú minimálne v takej kvalite ako môj web.
Spravil som si teda dokonca aj prieskum medzi ľuďmi, ktorých som poznal.
Ukazoval som im web a pýtal som sa na ich názor.
Všetci hovorili, že web je pekný.
Musím povedať, že dizajnovo bol fajn.
Vtedy som pocítil pocit slasti a zadosťučinenia, že som to zvládol.
Išiel však deň za dňom. Web bol stále “krásny” :-), ale žiadna objednávka, žiadny záujem zo strany klientov a ani žiadna návštevnosť.
Niekedy som sa pristihol, že 10 min. hypnotizujem telefón v nádeji, že niekto si pozrie môj web a zavolá mi. 🙂
Možno sa vám to teraz zdá smiešne, ale skutočne som čakal, že takýto web mi prinesie klientov.
Následne som sa stretol momentálne s jedným z najznámejších blogerov.
Ten mi ukázal svoju stránku a povedal, takto má vyzerať stránka.
Na moje prekvapenie bola úplne “škaredá”(môj názor na dizajn)
Aj som to takto na neho vychrlil 🙂
On sa len pousmial a povedal: ale mne táto stránka zarába 2000 eur mesačne.
kliknite tu: ak chcete viac info o tom, ako si spraviť web v priebehu 5 min. aj bez programátorských zručností >>
A vtedy som to pochopil.
Je to tak.
Obchodovanie v živom svete a na internete je veľmi podobné.
Vždy sa pýtam obchodníkov: Na čo sa najviac sústredíte na obchodnom stretnutí?
Tí najlepší obchodníci vedia, že najviac sa treba sústrediť na klienta.
Ani najlepšia obchodná technika vám nepomôže, ak sa prestanete sústrediť na klienta a napríklad ho prestanete počúvať.
Ako obchodníkovi mi veľmi dlho trvalo zmieriť sa s tým, že som na toto základné pravidlo obchodovania pri stavbe webu úplne zabudol.
Vtedy som dostal jednoduchú otázku, ktorú poradím aj vám:
Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?
Čo budú ľudia, ktorých nepoznáš a prídu na tvoj web, hľadať?
Tvoju tvár, tvoje produkty, tvoje školenia, ktoré im predávaš hneď na prvej stránke webu bez toho, aby ťa poznali?
To asi nie.
Veď aj pri obchodných schôdzkach je dôležité si najprv získať dôveru, dôkladne zanalyzovať čo klient skutočne potrebuje, aktívne ho počúvať a až potom navrhovať riešenia a predávať.
Vžite sa do kože človeka, ktorý prvý krát navštívi vašu stránku.
Čo teda budú vaši potenciálni klienti v prvom rade hľadať na vašom webe?
Najčastejšie nejaké rady, ktoré im pomôžu vyriešiť ich problémy.
Čím budú vaše rady kvalitnejšie a špecifickejšie, tým viac klientov začnete priťahovať.
Preto som začal ľuďom radiť formou článkov.
Snažil som sa im dať návody a techniky, ktoré im pomáhajú vyriešiť ich problémy.
napríklad:
obchodníkom som začal radiť techniky, ako dokážu byť úspešní aj na studený trh, prípadne techniky ako dokážu zvýšiť svoje predaje tak, aby pracovali menej a zarábali viac….
Keď som to urobil, začala sa raketovo zvyšovať návštevnosť mojej stránky.
Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?
Nie každý kto navštívi vašu stránku bude automaticky vašim klientom, ale určité percento áno.
Po dôkaze, že to funguje, mi trvalo ešte asi tri mesiace, než som svoje EGO a hrdosť na vytvorenie stránky potlačil úplne do úzadia.
Vtedy som sa rozhodol, že svoju fotku z úvodu webu úplne odstránim.
Dokonca som si zvolil systém, že namiesto mojej fotky sa každému návštevníkovi mojej stránky ako úvodná stránka otvorí stránka blogu, v ktorom si moji potenciálni klienti nájdu pre seba najlepšie rady, ktoré mám z oblastí, na ktoré sa zameriavam.
V skutočnosti je to teda veľmi jednoduché.
Moja rada znie: potlačte svoje ego, odhaľte svoje najlepšie know-how a pravidelne týmto spôsobom raďte ľuďom na svojom webe.
Vďaka tomuto prístupu začnete priťahovať klientov z internetu oveľa rýchlejšie ako ostatní.
Dúfam, že vám tento článok pomohol. Ak sa vám páčil, dajte mu LIKE a zdieľajte ho na sociálnych sieťach, aby pomohol čo najväčšiemu počtu ľudí.