Ako profesionálne zapôsobiť na kandidáta pri nábore

ako profesionálne zapôsobiť na nábore

ako profesionálne zapôsobiť na nábore

Veľa nielen začínajúcich manažérov si pokladá otázku ako profesionálne zapôsobiť pri nábore?

Ešte nikdy ste neabsolvovali nábor z pozície človeka,ktorý náboruje?

Už ste aj viedli nábory a chcete sa ich naučiť viesť ešte profesionálnejšie?

Chápem vás.

Naučiť sa vystupovať a komunikovať profesionálne je veľmi dôležité.

Na nábore máte totiž jedinečnú šancu profesionálne zapôsobiť na šikovného človeka, ktorého by ste mali radi vo svojej firme.

Veľa prevažne začínajúcich manažérov má pocit, že nevie náborovať.

Ak aj náborujete podľa seba a nedodržiavate určité pravidlá, môžete byť úspešný.

Dokonca často sme na seba tvrdší a dávame si spätnú väzbu (sami sebe) horšiu ako je to v skutočnosti.

No ale v každom manažérovi by mal byť kúsok personalistu a mal by ovládať základné princípy.

Veď vždy je čo zlepšovať. 🙂

Nebojte sa, štandardný nábor podľa tohto návodu profesionálne zvládnete aj keď ste pred tým ešte nikdy nenáborovali 🙂

 

V tomto článku vám ukážem ako profesionálne zapôsobiť pri nábore na kandidáta.

 

Jedna z najčastejších chýb pri nábore s ktorou sa stretávam je, že sa manažér často snaží prehovárať kandidáta, aby u neho pracoval.

Môžete si povedať, veď ja ľudí neprehováram.

Nemusí ísť o to, že by ste používali  vety ako poď k nám, dostaneš viac peňazí, lepšie podmienky… 🙂

Na to, aby si kandidát toto myslel stačí, ak budete rozprávať viac ako on.

Bude mať pocit, že vy sa snažíte a on si vyberá.

Základným pravidlom je, že 80% času rozpráva kandidát a max. 20% rozpráva manažér.

Väčšinou sa to jednoducho hovorí, ale ťažšie realizuje.

Preto kľúčovou zásadou pri nábore je príprava.

Pozrite si 4 dňový videokurz zdarma v ktorom sa dozviete málo známe metódy, vďaka ktorým zvýšite svoj úspech v náboroch o 233% za prvý mesiac >>>

 

Existuje viac druhou náborov

 

Vo všeobecnosti platí, že existuje viac druhou náborov.

Dnes budeme hovoriť a zásadách pre klasický nábor.

Väčšinu princípov však môžete použiť pri každom jednom nábore.

Už sme hovorili  o tom, že základom úspechu každého náboru je príprava.

Na čo si teda dať v príprave pozor:

V prvom rade na výber miesta náboru.

Ak budete realizovať nábor vo vlastných priestoroch, prejdite od vstupu do vašich priestorov až do miestnosti pre nábor a pozerajte sa na priestor tak, ako by ste ho videli prvý krát.

Všímajte si, či na ceste nepostrehnete nejaký neporiadok, prípadne zápach.

Je dobré informovať o vašich náborových stretnutiach asistentku, prípadne kolegov, aby sa nestalo, že sa stanú rušivým momentom.

Ak viete, že budete mať viacero náborov za sebou pripravte si pitný režim.

Nielen pre vás ale aj pre kandidátov, vrátane dostatok čistých pohárov.

Ak máte k dispozícii životopis, ideálne je ak ho máte prečítaný a pripravené prípadné otázky.

Je to totiž tak, že človek si chce vybrať nielen dobrého manažéra, ale ihneď si predstavuje aj miesto kde bude pracovať( a predstavuje si ho podľa toho, kde prebieha nábor)

prečítajte si článok: 4 dôvody, ktoré bránia obchodníkom a manažérom v MLM náborovať alebo komplexný návod ako úspešne zvládnuť nábor

 

Najdôležitejší bod prípravy

 

Najdôležitejším bodom je pripraviť si štruktúru ako bude náborový pohovor vyzerať.

Mne v začiatkoch výrazne pomáhali pripravené otázky na rôzne situácie, ktoré som mal ako pomôcku na papieri.

Najbežnejší model býva:

Privítanie kandidáta usadenie a ponúknutie občerstvenia.

Dôležité je predstaviť sa kto som na akej pozícii pracujem a informovanie kandidáta ako nábor bude prebiehať spolu s časovým rozhraním.

Štandardne sa neodporúča robiť nábor dlhší ako 30 min. a doporučená štruktúra je

Vy, ja, otázky.

Ak si myslíte, že nemáte dostatok času na nábor prečítajte si ebook: Tajná stratégia, ktorá vám pritiahne kvalitných ľudí na nábor

 

1. časť náboru: VY

 

Čo to znamená?

Najprv bude hovoriť kandidát.

Na začiatok sú dobré otázky: čo bolo impulzom toho, že ste sem prišli, prečo ste súhlasili s týmto stretnutím….

Veľa začínajúcich manažérov má pocit, že nebude vedieť plynulo nadviazať otázkami.

Preto je dobré mať pripravených niekoľko otvorených otázok na “ťaháku” alebo niekedy stačí len používať techniku “chytania za slovíčka” 🙂

Táto technika funguje tak, že manažér pozorne počúva a dáva doplňujúce konkretizačné otázky.

Napríklad:

Ako to konkrétne myslíte, čo si mám pod tým konkrétne predstaviť, ako by ste to konkrétne riešil teraz…

 

Chcete začať náborovať a neviete ako na to?

Pozrite si online kurz ZDARMA a odhaľte:

  • 3 faktory, ktoré výrazne ovplyvňujú úspech
    na nábore
  • Kde sa nachádza ten najlepší zdroj náboru,
    ktorý 4 z 5 tich manažérov podceňujú
  • Čarovné slovíčko, ktoré vám zabezpečí
    úspech na nábore
  • Ako naštartovať svoj úspech v náboroch

 

2. časť náboru: JA

 

Až v druhej časti náboru hovoríme o sebe a firme.

Veľa ľudí sa ma pýta, ako majú odprezentovať seba a firmu tak, aby boli u všetkých kandidátov úspešní?

Je dobré mať pripravené tri veci, v ktorých si myslíte, že ste vy, alebo vaša firma výnimočná.(v čom si myslíte, že máte konkurenčnú výhodu)

To čo sa vypláca v tejto časti je, že nebudem všetky tri veci prezentovať každému, ale prispôsobím túto časť konkrétnemu kandidátovi.

Ako? jednoducho.

Môžete sa ho spýtať, čo konkrétne by ho najviac zaujímalo. (buď všeobecne, alebo mu dáte na výber z troch oblastí v ktorých cítite konkurenčnú výhodu)

Čo to spôsobí?

Budete hovoriť o tom, čo toho človeka zaujíma a zároveň to je jedna z vašich silných stánok. 🙂

Samozrejme v časti vašej prezentácie nezabudnite na zapájanie druhej strany formou otázok 🙂

Odhaľte tajnú stratégiu , ktorú používajú najúspešnejší náborári na získavanie kvalitných ľudí a prečítajte si ebook s názvom: Tajná stratégia, ktorá vám pritiahne kvalitných ľudí na nábor

3. časť Otázky

 

V poslednej časti nechávam priestor na otázky kandidáta.

Niekedy sa stane, že kandidát nemá otázky.

Ak ich však má, porozmýšľajte nad tým, či mu musíte na všetky hneď odpovedať.

Niekedy je dobré položiť konkretizačnú protiotázku ako napríklad:

Pred tým než vám odpoviem, prečo vás zaujíma konkrétne táto téma?

alebo

Čo máte touto otázkou konkrétne na mysli….

Spôsobí to, že kandidát vám nebude dávať zbytočné otázky a vy budete mať stále rozhovor vo svojich rukách.

Samozrejme, že ak je tých otázok viac a kandidát má skutočný záujem, nie je potrebné na úplne každú otázku použiť túto techniku.

Teraz máte kompletný návod na to, ako profesionálne zapôsobiť pri nábore.

Po osvojení a tréningu na školeniach manažérskej akadémie manažéri tvrdia, že nábor sa im robí jednoduchšie, stojí ich menej síl, dodržujú časový harmonogram (max. 30 min.) a spätná väzba od kandidátov je, že manažéri pôsobia na nich oveľa profesionálnejšie.

Odpoveď na to, ako to funguje však dostanete len vtedy, keď si to vyskúšate v praxi.

pozrite si videá zdarma ktoré obsahujú aj tému:  Ako úspešne začať nábor.

Tak poďte do toho a do komentárov mi napíšte vaše skúsenosti. Teším sa na každý jeden komentár.

Ak sa vám článok páčil dajte mu LIKE a zdieľajte ho na sociálnych sieťach, aby pomohol čo najväčšiemu počtu ľudí.

Dobrý deň, volám sa Peter Stankovský a som trénerom obchodných a manažérskych zručností Pomáham finančným poradcom dosahovať nadpriemerné výsledky v predaji. Svoje skúsenosti som nadobudol počas svojej 15 ročnej praxe v priamom predaji a na viacerých manažérskych postoch. Po štyroch rokoch, v ktorých som patril medzi najlepších predajcov, som dostal šancu viesť viacero tímov predajcov, a mojou manažérskou úlohou bolo vybudovať úspešné fungujúce tímy s kvalitnými predajnými výsledkami. Po prvých úspechoch v manažovaní sa mi vedenie ľudí k úspechu stalo záľubou. Preto sa posledných 8 rokov aktívne venujem trénovaniu finančných poradcov. Za túto dobu som vyškolil viac ako 1000 finančných poradcov s viac ako 100% nárastom produkcie, ktoré dosiahli už v prvých dvoch mesiacoch.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobné údaje budú použité iba pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobných údajov