Presťahovali ste sa a nemáte žiadnych známych a musíte začať od nuly?
Vyčerpali ste už všetky možnosti a jediné, čo vám ostáva je začať telefonovať na studený trh (ľuďom, ktorých vôbec nepoznáte)?
Nechce sa vám do toho, ste vystresovaní a máte strach?
Chápem vás, je to úplne prirodzené. Veď kto by chcel volať ľuďom, o ktorých nič nevie?
Je to presne tak, ako keď pre niekoľkými rokmi. Niektorí obchodníci proste chodili zvoniť na zvončekyľuďom do bytu, alebo domu.
Nie je to v tom, že by ste boli neschopní, ale niekedy je to tak, že okolnosti (napr. presťahovanie sa do iného mesta) alebo iné príčiny, ako napríklad to, že vaša skupina známych bude potrebovať vaše služby až o dva mesiace a vy tento mesiac nemáte rozrobený žiadny obchod.
Je to tak, že je vždy lepšie urobiť niečo, ako len čakať a neurobiť nič.
Uvidíte, že zvládnuť telefonovanie na studený trh nie je až také ťažké. Často sa mi stáva, že práve pri tomto telefonovaní obchodník natrafí na klienta, ktorý mu výrazne pomôže v jeho napredovaní.
Uvidíte, že aj telefonovanie na studený trh má svoje čaro a dokonca mnohých z vás začne aj baviť.
Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?
Viac ako 50% úspechu pri telefonovaní na studený trh je v príprave. Hovorím vždy o tom, že je lepšie si takýto kontakt trocha ožhaviť. (zistiť nejaké informácie, ktoré mi v telefonáte pomôžu)
Najväčšiu chybu totiž robia obchodníci v tom, že ak telefonujú na studený trh, tak zoberú telefónny zoznam a začnú telefonovať.
Ľudia, ktorí sa nachádzajú na prvých a posledných stránkach telefónneho zoznamu nie sú väčšinouveľmi nadšení 🙂
Hovorí sa, že najcennejším obchodným artiklom sú informácie.
Platí zásada: čím viac viem o klientovi na druhej strane, tým je väčšia pravdepodobnosť, že sa stretneme.
V prvom rade je dôležité si určiť, kto je moja cieľová skupina. Následne si odpovedzte, čo o týchto ľuďoch viete zistiť. A až na základe toho si rozmyslím, čo im chcem ponúknuť.
Najväčším zdrojom informácií pre mňa zostáva internet.
Keďže pracujem väčšinou s finančnými poradcami a manažérmi v MLM uvediem práve príklady z tohto prostredia.
Na začiatku mojej kariéry, keď som začínal ako tréner, tak som začínal na špecializovaných školeniach telefonovania na studený trh.
V tom období sme sa bavili o tom, čo mi najviac funguje. Ja som odpovedal: Klienta, ktorý má úver, tak sa vždy opýtam, či by sa mu páčilo keby platil za ten úver menej.
Povedali sme si aké jednoduché.
V tom čase sprístupnil kataster na svojich web stránkach informácie o záložných právach.
Úplne jednoducho si to dokážete zistiť na www.katasterportal.sk podľa bytu majiteľa, či má úver, v akej banke a od ktorého dátumu. Potom stačilo len zistiť telefónne číslo a telefonát bol na svete.
“podľa mojich informácií máte hypotekárny úver v …. banke. Je to ešte stále aktuálne?
Zaujímalo by vás, ako platiť za váš hypotekárny úver menej?…”
Úspešnosť bola vynikajúca. Väčšinou medzi 70% – až 90%.
Samozrejme, že tento spôsob je náročnejší na vyhľadávanie informácií, ale stálo to za ten efekt.
Dnes táto technika funguje tiež. Musíte si však uvedomiť, že sme samozrejme neboli jediní obchodníci, ktorých to napadlo. Tým pádom to používa veľa ľudí a úspešnosť už nie je taká vysoká – ale stále to funguje 🙂
Ďalšie 3 veci, ktoré ovplyvňujú úspech obchodníka v telefonovaní sa dozviete tu >>>
Predstavte si, kde ľudia o sebe prezradia veci, ktoré vám môžu výrazne pomôcť v telefonovaní na studený trh?
Určite to sú sociálne siete.
Predstavte si len, že vidíte na jednej zo sociálnych sietí (napríklad Facebook), že vaša známa niekomu gratulovala k narodeniu dieťaťa. (obchodníka môže ihneď napadnúť – poistka, šetrenie, zaistenie príjmu rodičov, zmena bývania…)
Alebo napríklad sa dozviete, že niekto plánuje svadbu (obchodník môže vidieť napr. zmenu bývania…)
Niektorí ľudia uvádzajú za koľko dní sa chystajú na dovolenku (cestovné poistenie)
Kúpa nového auta (poistenie)
V každom z príspevkov môžete vidieť buď šancu na bezduchú konverzáciu, alebo môžete vidieť šancu na obchod.
Samozrejme, treba voliť správnu komunikáciu 🙂
Prečo a ako zvoliť správnu komunikáciu? To vám prezrádzam v ebooku zdarma>>>
Stačí napríklad využiť sociálnu sieť Linkedin.
Táto sa využíva na to, aby ste prezentovali svoje profesionálne zručnosti.
Je to akási forma životopisu. Pozrite sa na vašich známych.
Pozrite sa na to, s kým sú spojení. Dokonca môžete poslať aj žiadosť o spojenie.
Prečítajte si o nich, aké majú schopnosti. No a potom zostaviť úspešný telefonát je jednoduché.
Môže to byť napríklad:
“všimol som si, že uvádzate na Linkedin, že máte skúsenosti s …. Je to tak? Veľmi ma to zaujalo, poďme sa stretnúť… ”
Princíp je veľmi jednoduchý a rovnaký pri nábore aj pri obchode.
Tam, kde je príležitosť na konverzáciu je aj príležitosť na obchod.
Je to len malá rada ako začať uvažovať pri telefonátoch na studený trh.
Na začiatku môžete byť v rozpakoch, ale následne pri dodržaní základných pravidiel sa často stáva, že to obchodníkov začne baviť.
Pozor, treba si ale uvedomiť, že napriek tomu, že vás to baví, nie je to cieľom vášho podnikania.
Vždy je potrebné pracovať na iných spôsoboch ako sa dostať ku klientovi – odporúčania, web…
Ak sa Vám článok páčil dajte mu like a zdieľajte ho na sociálnych sieťach, aby dokázal pomôcť čo najväčšiemu počtu ľudí.
Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?