Často sa stáva, že človek si povie, že musí niečo zmeniť.
Chcem byť efektívnejší.
“Budem pracovať menej za viac peňazí” – poznáte to? 🙂
Veľa ľudí spraví nejaké tie zmeny, ale po určitom čase spadne do tej istej rutiny ako predtým.
Čo sa dá urobiť preto, aby sme boli ešte dôslednejší a posunuli našu efektivitu o level vyššie?
Z mojej skúsenosti vyplýva, že ľudia často robia zmeny pri dôslednej kontrole (tréner, kouč), alebo až vtedy, ak je už situácia neudržateľná.
V najhoršom prípade niektorí ľudia prehodnocujú svoje 12 hodinové pracovné tempo, vrátane víkendov, až v prípade, že sa prejavia zdravotné problémy.
Poďme ale skôr k tým najlepším a najdôslednejším trénerom, ktorých poznám.
Sú nimi deti 🙂
Skoré vstávanie je veľmi dôležité pre efektivitu.
Je to jeden z najdôležitejších zvykov úspešných ľudí.
Ak ste aj boli naučený skoro vstávať, deti vás určite zobudia o hodinu skôr.
Samozrejme, že to bude platiť hlavne v období, keď si budete chcieť urobiť voľno a trošku viac pospať.
Aj takto to môže vyzerať o 6.00 hod. ráno 🙂
Stáva sa vám, že sa zbytočne zamestnávate napríklad pred tým, než máte ísť telefonovať?
Vyvoláva u vás telefonovanie nepríjemné pocity a radšej si napríklad spravíte ešte jednu kávu, založíte nejaký “dôležitý” papier…
Deti vás zbavia takéhoto zbytočného naťahovania.
Ak máte niekedy nepríjemné pocity pred tým, než idete telefonovať klientom, nie je to nič oproti tomu, ak sa vám uprostred obchodu plného ľudí začne dieťa hádzať o zem a revať na celý obchod, pretože chcelo lízatko, alebo ísť inou cestou.
Stanete sa odolnejšími.
Takže zavolať nejakému neznámemu klientovi je oproti tomu malina 🙂
Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?
Ak ste boli známy tým, že ste ostávali dlhšie v práci a nadčasovali, tak deti vám to zmenia.
To, že budete mať presne stanovené termíny, kedy dieťa vyzdvihnúť zo škôlky ,vás prinúti premýšľať nad tým, ako stihnete všetku prácu o hodinu skôr ako by mala normálne končiť pracovná doba, aby ste sa vyhli dopravnej zápche a všetko v pohode stihli.
Preto, ak ste mali niekedy v minulosti problém povedať niekomu (klientovi ) “nie”, tak teraz vám to pôjde oveľa ľahšie.
Ako to zvládnem tak, aby som to stihol?
Začnete si plánovať nielen pracovné veci, ale aj súkromné.
Kedy budete variť, kedy sa budete baliť, aby ste stihli sľúbený výlet, kedy pôjdete na nákup…
Počas dospievania si nacvičíte veľa druhov vyjednávania a zvládania námietok.
V tomto prípade vás už žiadna námietka zo strany klienta nezaskočí.
Preto budete viac akční a nebudete strácať čas obavami z námietok.
Zistíte totiž, že vám na nich neplatia výhovorky 🙂
Ak niečo dieťaťu sľúbite, verte tomu, že si to bude pamätať.
Môžete mať akékoľvek výhovorky, ak ste raz niečo sľúbili, budete to musieť splniť.(zistíte, že pred smutnými očami dieťaťa je každá výhovorka zbytočná).
Neviem odkiaľ to detí berú, ale mám taký pocit, že sa riadia heslom: buď budeš mať výsledky, alebo výhovorky:-)
Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?
V tých najťažších chvíľach, keď dieťa nepočúva, skúša na vás rôzne techniky plaču, alebo vám pomaľuje všetky steny Nutelou, si začnete v duchu opakovať vety ako: veľmi ľúbim svoje dieťa, zvládnem to v pokoji…
A to sú začiatky pozitívnych afirmácií, ktoré odporúčam každému ako takú psychickú hygienu. (vďaka deti, že nás to učíte :-))
Niekedy, keď budete mať pocit, že sa to už nebude dať zvládnuť, tak budete musieť veci, ktoré robíte samozrejme najlepšie vy, niekomu delegovať.
Najviac ide o niektoré nepodstatné veci napríklad: ak ste boli zvyknutý, že každý deň máte umytú podlahu a utretý prach, zrazu sa to naučíte delegovať na dvoch ľudí: Nikoho a Niekto.
Zrazu si to ani nevšimnete a zvyknete si, že umyť podlahu a utrieť prach aj raz za dva dni je ok 🙂
Dúfam, že som vás týmto článkom aspoň dobre pobavil.
V skutočnosti som týmto článkom chcel dať aj podnet na zamyslenie.
Často totiž počúvam, že ľudia odkladajú rodičovské povinnosti z dôvodu toho, že si to nemôžu dovoliť vzhľadom na svoju kariéru.
Podľa môjho súkromného názoru sú deti to najkrajšie v živote, čo vás môže stretnúť.
Jediné čo sa stane je, že nás skutočne prinútia byť ešte efektívnejším (nechcem tým povedať, že ľudia, ktorí nemajú deti nie sú efektívni).
Potvrdzuje mi to aj to, že medzi najlepších obchodníkov na mojich tréningoch patrí aj jedna dáma, ktorá zostala úplne sama na dve deti vo veku 2 a 4 roky a jeden z najúspešnejších manažérov má 5 detí. 🙂
Keď som sa ich opýtal na radu pre začínajúcich obchodníkov ako pracovať efektívnejšie odpovedali: predstavte si, že máte o jedno dieťa viac ako v súčasnosti. Ak nemáte žiadne, predstavte si že máte 1, ak jedno, tak dve….
Ako by ste si zorganizovali čas v prípade, že by ste mali o jedno dieťa viac ako v súčasnosti?
Ak sa vám tento článok páčil, dajte mu LIKE a zdieľajte ho na sociálnych sieťach tak, aby pomohol čo najväčšiemu počtu ľudí.