3 rady, ktoré vám pomôžu napísať svoj prvý e-book tak, aby ste neustále získavali nové kontakty.

Ako napísať svoj ebook

Ako napísať svoj ebook

Začínate so svojou webovou stránkou a dostali ste informáciu, že by bolo dobré napísať e-book, aby ste získavali kontakty do databázy?

Potrebujete napísať e-book a neviete ako na to?

Názov e-book vo vás vyvoláva strach a necítite sa na to?

Chápem vás.

Ja som na začiatku môjho podnikania na internete tiež nevedel ako napísať e-book.

Už v škole som bol známy tým, že som nikdy nevedel písať slohy.

Už len v mojej triede bolo oveľa viac šikovných žiakov, ktorým písanie išlo.

Dokonca často tí najlepší čítali ich slohové práce nahlas pred ostatnými.

Učiteľka to robila preto, aby boli tí “lepší” motivovaní a jednak preto, aby sme boli motivovaní aj my ostatní písať také skvelé slohy, ale hlavne, aby sme sa to naučili.

Priznám sa, že pre mňa to veľmi motivačné nebolo.

Práve naopak.

Myslel som si, že taký skvelý sloh nikdy nenapíšem.

Jediné, čo to vo mne spôsobilo bolo to, že keď som mal niečo napísať, tak som hľadal spôsoby ako sa z toho vyzuť 🙂

Možno poznáte ten pocit.

Musím sa priznať, že keď som začal moje pôsobenie na internete, tak som bol veľmi nadšený.

Ako tušíte správne, až do obdobia, keď som sa dozvedel, že na to, aby som bol úspešný na internete je potrebné začať zbierať kontakty.

Vtedy mi totiž povedali, že mám napísať e-book.

E-book – elektronická kniha? Ja, ktorý som nedokázal poriadne napísať ani slohovú prácu?

Tak to teda nie 🙂

Samozrejme, že som hľadal cesty ako to obísť.

Namiesto toho, aby som začal nejako písať, vymyslel som, že som lepší predsa len v rozprávaní, tak som natočil video.

Moje prvé video, ktoré malo 10 min. , som natáčal asi 8 hodín.

Dôležité bolo, že video bolo na svete.

Bol som na seba hrdý.

Dokonca som si myslel, že ako som dal na frak tým internetovým mágom, ktorí mi radili napísať e-book.

Ja budem iný a lepší.

Z tohto som veľmi rýchlo vytriezvel 🙂

Za toto video som chcel získať meno a email do mojej databázy.

Po určitom období som zistil, že som nedostával toľko emailov, ako som očakával.

Vtedy som sa dozvedel zásadnú vec:

Video nikdy nebude mať takú konverziu (úspešnosť) ako písaný text.

Uf, no čo s tým? Veď ja neviem písať.

Pamätám si na to, čo som si v duchu hovoril:

neviem písať pútavé (zaujímavé) texty, čo keď ma budú podľa toho ľudia posudzovať a e-book nebude dosť dobrý (pokazím si meno) a hlavne nevedel som, o čom má byť ten e-book a ani aký dlhý má byť.

Poznáte to?

Vtedy som začal pátrať a zistil som  tri veci, ktoré mi výrazne pomohli v tom, že som nabral odvahu a napísal som svoj prvý e-book.

 

Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?

  • Pravdu o tom, čo konkrétne urobiť, aby ste začali získavať odporúčania na bonitnejšiu klientelu str.7
  • Ako dokáže jedno slovo výrazne zlepšiť úspešnosť pri získavaní odporúčaní str. 63
  • 100% fungujúci návod na to, ako predísť odpovedi „ja si to musím ešte rozmyslieť“ na žiadosť o odporúčania str. 75
  • Ako si pýtať odporúčania na stretnutí tak, aby som nevyzeral ako „trapko“ str. 91 .... a ešte oveľa viac....
Zaujímalo to už 0 ľudí

 

Prekonanie psychickej bariéry

Prvá informácia, ktorá mi veľmi pomohla hlavne psychicky bola, že na základe jednej štatistiky z USA som zistil, že až 50 % ľudí, ktorí si stiahnu e-book, ho nikdy nebudú čítať.

Stalo sa aj vám, že ste si stiahli nejaký e-book, niečo vás vyrušilo a vy ste si povedali, prečítam si ho neskôr a nikdy sa tak nestalo? 🙂

Niekedy stačí, že e-book dorazí do spamu (nevyžiadanej pošty) alebo propagácie, a človek si to nevšimne, čaká, ďalej pracuje, až nakoniec zabudne.

Prečo o tom píšem?

Pre mňa to znamenalo to, že nemusím až tak úzkostlivo dbať na to, ako napíšem ten e-book, rozviazalo mi to ruky (nejde predsa o život :-)).

Dĺžka e-booku

Myslel som si, že e-book musí byť dlhý a plný kvalitných informácií – to mi veľmi zväzovalo ruky.

V skutočnosti v tej dobe bolo skutočne zvykom písať dlhé e-booky.

Vtedy som opäť zistil informáciu, že najlepšie a najoceňovanejšie e-booky v USA boli na jednu max. dve strany.

Tomu som zo začiatku vôbec neveril.

Teraz, keď sa na to pozerám, tak si dobre pamätám na e-book, ktorý hovoril o tom, že v ňom nájdem 72 strán rád, ako sa zlepšiť v marketingu.

Dnes je pre ľudí veľmi dôležitý čas.

Keď by som videl takýto e-book (ak by som nechcel začať študovať marketing) teraz, tak ho ani nestiahnem, lebo viem, že nebudem mať čas a nikdy si ho neprečítam.

Nehovorím, že je to zlé.

Niektorí ľudia by to ocenili, ale musel by byť ten e-book veľmi kvalitný a ja by som musel chcieť študovať komplexne marketing.

Táto informácia mi pomohla v tom,že som si vydýchol, že to nemusí byť obrovská slohová práca.

Na druhej strane ma napadla otázka:

O čom sú tie najúspešnejšie e-booky, ktoré sú na 1 max. 2 strany?

 

Odpoveď je veľmi jednoduchá.

Mala by to byť nejaká konkrétna rada, ktorá vášmu potenciálnemu klientovi pomôže vyriešiť jeho problém, alebo rada, ktorú keď  si vaši potenciálni klienti prečítajú a dajú do praxe prinesie im nejaký úžitok.

Čím ten úžitok bude väčší, tým bude e-book úspešnejší.

Potom už stačilo si určiť, komu bude e-book určený.

S čím majú moji klienti najviac problémov. (s čím im dokážem najviac pomôcť)

Moja cieľová skupina boli obchodníci.

Najväčší problém obchodníkov z môjho pohľadu je telefonovanie – nevedia ako na to, čo majú hovoriť, vôbec prinútiť sa zavolať, majú strach z telefonovania……

Preto som si povedal, že napíšem e-book o telefonovaní.

 

 

Bonusová rada nad zlato

 

Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?

  • Pravdu o tom, čo konkrétne urobiť, aby ste začali získavať odporúčania na bonitnejšiu klientelu str.7
  • Ako dokáže jedno slovo výrazne zlepšiť úspešnosť pri získavaní odporúčaní str. 63
  • 100% fungujúci návod na to, ako predísť odpovedi „ja si to musím ešte rozmyslieť“ na žiadosť o odporúčania str. 75
  • Ako si pýtať odporúčania na stretnutí tak, aby som nevyzeral ako „trapko“ str. 91 .... a ešte oveľa viac....
Zaujímalo to už 0 ľudí

 

Dostal som ešte jednu radu.

Mal by som si dať záležať na nadpise – nadpisu e-booku a jeho popisu venujem min. rovnakú dobu ako samotnému napísaniu e-booku.

Treba si však dávať pozor na to, aby nebol názov e-booku zavádzajúci.

To znamená, že názov bude úplne iný ako obsah e-booku.

Niekedy je menej viac.

Je totiž dôležité si uvedomiť to, že ak si čitateľ z vášho e-booku úplne “nesadne na zadok”, tak máte ešte ďalšiu šancu.

Dobrou správou totiž je, že už ste získali kontakt.

Takže, ak e-book úplne neosloví čitateľa, nič sa nedeje.

Môžete ho o svojich kvalitách presvedčiť tým, že mu na danú tému pošlete napr. niekoľko mailov na danú problematiku.

Toto sa dá spraviť aj automaticky.

Ideálne je, ak budete v prvých dňoch odosielať napr. články, ktoré mali najväčšiu úspešnosť na vašom webe

Tým maximalizujete svoju šancu na to, že práve títo ľudia vás začnú považovať za odborníka, a dokonca sa vám sami ozvú v prípade, že budú niečo z vašej oblasti potrebovať.

Je dobré si uvedomiť, že nie je dôležité písať dokonalý dlhý e-book, ale naopak jednoduchý, krátky a s dobrou radou.

Môj najdlhší e-book má 6 strán textu – (1,5 strany tvoria rady a cca 4 strany tvorí text, ktorý je napísaný podľa psychológie predaja, aby sa e-book viac páčil) veľmi roztiahnutého, aby sa lepšie čítal.

Napriek tomu si moje e-booky sťahuje v priemere 900 ľudí ročne.

 

Môj prvý e-book už na internete nenájdete, pretože po roku som sa k tomu vrátil a po prečítaní e-booku som zistil, že dokážem napísať ešte kvalitnejší e-book.

Aj napriek tejto nedokonalosti mi práve tento e-book naštartoval moju kariéru na internete a aj vďaka nemu som získal niekoľko platiacich klientov.

Dôležité preto nie je hľadať dokonalosť, ale pustiť sa do toho.

Dúfam, že tento článok aspoň niekoho z vás inšpiruje k tomu, aby začal písať e-book.

Budem rád, ak mi do komentárov napíšete, o čom by ste chceli napísať vy svoj e-book?

Dobrý deň, volám sa Peter Stankovský a som trénerom obchodných a manažérskych zručností Pomáham finančným poradcom dosahovať nadpriemerné výsledky v predaji. Svoje skúsenosti som nadobudol počas svojej 15 ročnej praxe v priamom predaji a na viacerých manažérskych postoch. Po štyroch rokoch, v ktorých som patril medzi najlepších predajcov, som dostal šancu viesť viacero tímov predajcov, a mojou manažérskou úlohou bolo vybudovať úspešné fungujúce tímy s kvalitnými predajnými výsledkami. Po prvých úspechoch v manažovaní sa mi vedenie ľudí k úspechu stalo záľubou. Preto sa posledných 8 rokov aktívne venujem trénovaniu finančných poradcov. Za túto dobu som vyškolil viac ako 1000 finančných poradcov s viac ako 100% nárastom produkcie, ktoré dosiahli už v prvých dvoch mesiacoch.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobné údaje budú použité iba pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobných údajov