Ako prejsť na manažérsku dráhu v MLM bez toho, aby ste vykrvácali na províziách

ako prejsť na manažérsku dráhu

ako prejsť na manažérsku dráhu

Ste obchodníkom v MLM, máte svoj zárobok (aj náklady) a máte pred sebou otázku ako prejsť na manažérsku dráhu tak, aby ste mali z čoho platiť účty?

Ste na začiatku manažovania a nedarí sa vám skĺbiť osobný výkon s pravidelným náborom nováčikov?

Chcete, aby bol váš príjem tvorený prevažne z manažovania tímu?

Rozumiem vám.

Ak ste si odpovedali v duchu aspoň raz áno, tak tento článok je určený priamo vám.

Ak sa vám zatiaľ nepodarilo prejsť na manažérsku dráhu podľa vašich predstáv, nie je to vaša chyba.

Je to väčšinou tým, že vám nikto na mentorskej úrovni neporadil.

 

V tomto článku vám ukážem ako prejsť na manažérsku dráhu v MLM bez toho, aby ste vykrvácali na províziách

 

Ako prejsť na manažérsku dráhu a byť finančne v pohode?

V prvom rade je dôležité odpovedať si na otázku, či to myslíte s manažovaním vážne, alebo to chcete len skúsiť.

Ak to myslíte naozaj vážne, je dôležité uvažovať dlhodobo.

Tak ako v inom podnikaní, aj pri tvorbe svojho tímu to býva prvý rok najťažšie.

Jedná sa totiž o úplne inú pracovnú náplň dní ako doteraz.

Na to, aby ste si vybudovali kvalitný tím, potrebujete byť v prvom rade v pohode z finančného hľadiska hlavne vy.

Odhaľte tajnú stratégiu , ktorú používajú najúspešnejší náborári na získavanie kvalitných ľudí a prečítajte si ebook s názvom:

Tajná stratégia, ktorá vám pritiahne kvalitných ľudí na nábor

Existuje niekoľko spôsobov ako si začať budovať tím v MLM

 

Poďme sa pozrieť na to, aké spôsoby (stratégie) sa dajú aplikovať v začiatkoch manažovania.

Hneď na začiatku musím povedať, že každá jedna z nich môže byť úspešná.

Úspech každej z nich záleží od rôznych faktorov:

 

Stratégia č. 1

 

Prvý zo spôsobov je taký, že vašu osobnú produkciu(obchodovanie) znížite na minimum,  a naplno sa vrhnete na nábor nových ľudí do tímu.

Tento spôsob je vhodný, ak máte vytvorenú dlhodobú rezervu.

Je dobré si uvedomiť to, že pri náboroch to väčšinou nie je tak, že sa stretnete s 10 ľuďmi a traja chcú hneď s vami spolupracovať.

Najšikovnejší ľudia sa väčšinou nerozhodnú hneď.

Štatisticky len 2% ľudí sa rozhodne v danej chvíli s vami spolupracovať.

Čiže zo 100 náborov 2 ľudia.

Veď povedzte si sami. Ak by vás niekto oslovil, ihneď by ste sa rozhodli a prešli inam?

Väčšinou by sa muselo stať niečo v práci, ktorú robíte(zníženie provízií, zlý šéf…), vy by ste museli uvažovať o zmene a v tom momente by musela prísť ponuka od niekoho zaujímavého. Od niekoho komu dôverujete.

V tomto prípade sú úskalím dve veci: neviete na ako dlho si máte vytvoriť finančnú rezervu a druhou vecou je, že ak by ste si nevytvorili tím ľudí, tak sa človek stane závislý na aktivite, ktorú utlmuje (vlastný obchod).

A práve útlm obchodu býva najčastejším dôvodom, prečo drvivá väčšina obchodníkov končí v tomto systéme.

Je to preto, že sú unavení z neustáleho začínania od začiatku.

 

Chcete začať náborovať a neviete ako na to?

Pozrite si online kurz ZDARMA a odhaľte:

  • 3 faktory, ktoré výrazne ovplyvňujú úspech
    na nábore
  • Kde sa nachádza ten najlepší zdroj náboru,
    ktorý 4 z 5 tich manažérov podceňujú
  • Čarovné slovíčko, ktoré vám zabezpečí
    úspech na nábore
  • Ako naštartovať svoj úspech v náboroch

 

Najlepšie sa to vysvetľuje na jednoduchom príklade:

Stáva sa, že obchodník ide na dva týždne na dovolenku.

Pred dovolenkou už nevolá klientom, ihneď po dovolenke sa mu nechce.

Nedostane výplatu prvý mesiac a už sa nikdy nenaštartuje.

To isté sa môže stať v prípade, že sa venuje človek len náboru a nerieši obchod.

Tento spôsob je väčšinou vhodný pre ľudí, ktorí si už dopredu mapovali záujem a majú napríklad prísľub niektorých ľudí, že pôjdu s ním do spolupráce.

 

Stratégia č.2

 

Druhý spôsob je, že nábory necháte voľne plynúť. Budete si robiť svoj obchod, niekde spomeniete, že hľadáte ľudí, ale nebudete to “siliť” 🙂

Problémom je, že celý váš príjem je závislí od vás.

Ak sme hovorili o štatistike, že zo 100 náborov nájdete približne 2 kvalitných ľudí, tak pri náhodnom oslovení 1 človeka týždenne, by ste na dvoch ľudí potrebovali skoro dva roky.

Môžete mať aj lepšiu úspešnosť.

Často sa však stáva, že človek niekoho nájde, nejde do toho na 100% a lavíruje medzi manažérskou a obchodníckou pozíciou.

Pokiaľ nezmení svoj postoj k manažovaniu, tak ostáva väčšinou manažér začiatočník.

Tento spôsob väčšinou funguje u výborných obchodníkov, ktorí už nestíhajú svoju klientelu a majú obrovskú dôveru okolia.

Práve takýto ľudia majú totiž štatistiku oveľa lepšiu.

Niekedy sa stáva, že ich aj ľudia sami oslovujú, že by s nimi chceli spolupracovať.

 

Prečítajte si ebook zdarma: Tajná stratégia, ktorá vám pritiahne kvalitných ľudí na nábor

 

Stratégia č. 3

 

Tretím spôsobom je použiť pravidlo 80/20

Čo to znamená?

Postupný prestup na manažérsku dráhu.

Robte 80% času obchodnícku prácu a 20% venujte náborovaniu.

Väčšinou sa mi stávalo, že manažéri, ktorí chceli takto postupne prejsť na tvorbu tímu, prišli na moje školenie topteam.

Cieľom bolo, aby v priebehu dvoch mesiacov prešli vo svojej obchodnej kariére na lepšiu klientelu, a aby predávali komplexnejšie.

To spôsobilo, že sa naučili za menej času zarobiť viac peňazí.

A ten čas, ktorý ušetrili, venovali náboru.

Ak si zoberieme 40 hodinový pracovný týždeň, tak 20% je 8 hod.

To znamená,že jeden pracovný deň venovali náboru a vedeniu ľudí a štyri dni obchodu.

Čo to pre nich znamenalo? Boli finančne v pohode a mali čas na nábor.

Samozrejme, ak chceli toto pravidlo aplikovať museli dodržiavať určité pravidlá.

Striktne si stanovili, v ktorom čase v týždni, čo budú robiť.

A práve toto je na tejto stratégii najťažšie. Viac sa tejto téme venujem vo videách zdarma s názvom: Zaži úspech v nábore >>>

 

Dodržiavať časový plán a nenechať sa nikým vyrušovať  za žiadnu cenu.

Čo to znamená?

Ak napríklad má manažér stanovené, že v pondelok dopoludnia bude len náborovať, tak odmieta všetkých klientov, ktorí by mu chceli do toho skočiť.

prečítajte si článok:

Kde sa nachádza najefektívnejší zdroj náboru, ktorý 4 z 5 manažérov podceňujú a tým pádom nie sú dlhodobo úspešní

 

Dokonca aj spolupracovníkov a venuje sa len náboru. Na druhej strane, ak sa má manažér venovať klientovi, tak do toho nenechal zasahovať žiadny nábor.

Je dôležité v tomto prípade, aby sa manažér neprispôsoboval ľudom, ale oni jemu.

Veľmi dôležitá je disciplína a správne odkomunikovanie pravidiel (či už klientom, novým kandidátom na nábor alebo ľuďom, ktorých už mám v tíme).

Potom už podľa vývoja udalostí môže manažér venovať viac času manažovaniu a menej obchodu.

V týchto prípadoch sa stáva aj to, že manažér, ktorý prešiel týmto systémom a je na vysokej manažérskej pozícii, si ešte stále nájde čas na pár svojich klientov. 🙂

Z mojich skúseností z MLM vyplýva, že ľudia, ktorí si zvolili práve takúto cestu, patria medzi najúspešnejších vo svojich firmách a sú dlhodobo úspešní.

Viacerí totiž prešli školeniami TOPTEAM a Manažérskej akadémie. Chcem vidieť ukážkové videá z kurzu zdarma >>>

Teraz máte jednoduchý návod na to, ako prejsť na manažérsku dráhu bez toho, aby ste vykrvácali na províziách.

Je len na vás, akú stratégiu si zvolíte.

Nech sa rozhodnete pre akúkoľvek z nich, držím vám palce.

Ak sa vám článok páčil dajte mu LIKE a zdieľajte ho na sociálnych sieťach, aby pomohol čo najväčšiemu počtu ľudí

Dobrý deň, volám sa Peter Stankovský a som trénerom obchodných a manažérskych zručností Pomáham finančným poradcom dosahovať nadpriemerné výsledky v predaji. Svoje skúsenosti som nadobudol počas svojej 15 ročnej praxe v priamom predaji a na viacerých manažérskych postoch. Po štyroch rokoch, v ktorých som patril medzi najlepších predajcov, som dostal šancu viesť viacero tímov predajcov, a mojou manažérskou úlohou bolo vybudovať úspešné fungujúce tímy s kvalitnými predajnými výsledkami. Po prvých úspechoch v manažovaní sa mi vedenie ľudí k úspechu stalo záľubou. Preto sa posledných 8 rokov aktívne venujem trénovaniu finančných poradcov. Za túto dobu som vyškolil viac ako 1000 finančných poradcov s viac ako 100% nárastom produkcie, ktoré dosiahli už v prvých dvoch mesiacoch.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobné údaje budú použité iba pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobných údajov