Už vás nebaví čakať na odporúčania, ktoré od klientov stále nechodia?
Potrebujete si navolať plný diár stretnutí?
Chcete získať nových klientov zo studeného trhu(ľudí, ktorých nepoznáte)?
Rozumiem vám.
Ja som si často myslel, že som svoj biznis rozbehol, a že už nebudem musieť volať na studené kontakty (alebo vôbec).
Vždy sa však objavili také “hluché obdobia”.
Práve v období, keď som najviac potreboval uzatvoriť nejaké obchody, sa mi ako naschvál niektoré obchody posunuli, niektoré sa zrušili a ako správne tušíte ako naschvál mi nikto nezavolal 🙂
Možno to poznáte.
Čo nám v takýchto chvíľach ostáva?
Zahodiť svoju hrdosť, prekonať odpor a strach a začať volať svojim klientom, alebo aj dokonca na studený trh.
K napísaniu tohto článku ma inšpirovala situácia, ktorá sa mi stala v mojom živote.
Telefonoval som totiž s robotom.
Znie vám to neuveriteľne?
Aj mne.
Kto by si pred desiatimi rokmi pomyslel, že aj obchodný telefonát môže viesť robot?
Je možné, že ešte aj dnes máte pocit, že niektorí obchodníci volajú ako roboti 🙂 (ale to je o inom)
Poďme sa však venovať podstate tohto článku:
Možno sa to stalo aj vám, že vám zazvonil telefón s neznámym číslom.
Mne sa to stalo pred Vianocami a na moje prekvapenie nevolal mi obchodník, ale automat (robot).
Nebol to ale klasický telefonát, ale predajný a bol veľmi dobre premyslený.
Bez akejkoľvek omáčky sa ma automat spýtal jednoduchú otázku:
“Chceli by ste získať neobmedzené volania na tri čísla zdarma?
Ak áno, stlačte jednotku.”
Aj napriek môjmu prekvapeniu a tak trochu aj drzosti zo strany operátora som chcel najprv zrušiť telefonát.
Keď som si však uvedomil na čo sa ma opýtal, tak som ostal zvedavý a čo myslíte, že som urobil?
Stlačil som jednotku 🙂
Tam som si vypočul ponuku od konkrétneho operátora.
Vtedy som si uvedomil ako sa zmenila a posunula doba v telefonovaní.
V prvom rade je potrebné povedať, že sme ľudia, nie stroje.
Preto je dôležité povedať, že obidve možnosti telefonovania (pomocou automatu, alebo človeka) majú svoje výhody a aj nevýhody.
Cieľom tohto článku je, aby sme využili jednoduché nápady a tým sa zlepšili v telefonovaní a hlavne, aby sme dosiahli väčšiu efektivitu.
To znamená menej telefonátov, viac schôdzok 🙂
Páči sa vám takáto myšlienka?
Ak áno, poďme sa pozrieť na dva dôvody prečo bol robot úspešný a čo by sa dalo vylepšiť, aby sme úspešne telefonovali na studený trh:
Keď sa opýtam ľudí, čo je cieľom telefonátu, odpovedia mi, že dohodnutie schôdzky.(prípadne predaj)
Je priam neuveriteľné, že napriek takejto odpovedi ešte stále veľa obchodníkov používa na začiatku telefonátu veľmi veľa “omáčky”
Ak sa vás opýtam, čo je dnes dôležité pre úspešných ľudí? (Ak ste si odpovedali, že čas, tak ste trafili :-))
Aj napriek tomu, že to vieme, používame veľa “slušných fráz.”
Povedal by som, že to ani nie sú slušné frázy, ale nazval by som ich zbytočným zdržovaním času.(“omáčkami”)
Možno to bude pre vás šokujúce, ale tieto informácie považujem napríklad za omáčky:
v akej firme pracujem, na akej pozícií pracujem, overovanie si s kým volám, pýtanie sa klienta či má čas….
Všimnite si, že robot toto všetko v začiatku telefonátu vynechal a aj napriek tomu bol úspešný.
Čo bolo totiž cieľom telefonátu vedeného “robotom”?
Cieľ bol jednoduchý:
Čo najväčšiemu počtu ľudí odovzdať informáciu o tom, akú pridanú hodnotu môže klient dostať, keď bude pokračovať v telefonáte – môžem získať telefonovanie na tri čísla zdarma.
Niekedy prílišnou slušnosťou a “omáčkami” spôsobíme to, že nás človek odmietne aj bez toho, aby ste mu odovzdali informáciu o tom, akú pridanú hodnotu môže dostať v prípade, že bude s vami telefonovať.
A to je škoda.
Čo to znamená?
Myslíte si, že sa robot stresuje tým, ako bude reagovať druhá strana na telefonát?
Asi nie. 🙂
Často sa totiž stáva, že sme vystresovaní z toho, čo nám povie na ponuku druhá strana, prípadne z toho, ako bude reagovať človek na druhej strane….
Robot vytáča telefónne čísla bez takýchto emócií.
Ja viem, poviete mi, že ja nie som robot, ale človek.
Máte pravdu, ale aj napriek tomu je dobré pred telefonovaním pracovať so svojimi emóciami a dostať ich pod kontrolu.
Mne v tomto pomáhajú vetičky, ktoré si opakujem pred takýmto volaním.
Napríklad:
Dnes si dohodnem x stretnutí, ak ma aj niekto odmietne nič sa nedeje, veď aj tak toho človeka nepoznám, stačí len vydržať, bude to zábava, zvládnem to…
Tieto vety si opakujem v duchu.
Cieľom je, aby som sa mentálne pripravil na takýto telefonát, a aby som eliminoval zbytočné emócie a stres.
Úplne ideálne by bolo, ak by som dostal tieto emócie pod kontrolu ako “robot” – čiže boli by nulové.
Ak chcete byť skutočne úspešní v telefonovaní stiahnite si e-book: Ako telefonujú najlepší obchodníci v 21. storočí.
Samozrejme, že sme ľudia a toto sa vám pri prvých telefonátoch možno nepodarí, ale dobré je znižovaťhladinu negatívnych emócií pred telefonovaním čo najviac.
Možno si niektorí z vás pomyslia, že by tie vetičky, ktoré si hovorím, mali znieť inak.
Je to možné.
Ja len viem, že od doby kedy som to začal praktizovať mám oveľa lepší pocit z telefonovania a dokonca ajlepšie výsledky.
V tomto článku ste dostali dva postrehy, ktoré vám môžu pomôcť pri telefonovaní v dnešnej dobe.
Zaujíma ma, čo vám najviac pomáha pri telefonovaní?
Aké techniky používate?
Napíšte mi do komentárov.
Budem sa tešiť každému jednému komentáru.
Ak vám dáva tento článok zmysel, budem rád ak mu dáte LIKE, aby pomohol čo najväčšiemu počtu obchodníkov.
Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?