Mnoho ľudí ma oslovuje s tým, že majú problémy s odporúčaniami.
Odporúčania na kvalitných klientov by chceli, ale v momente, keď si ich majú vypýtať sa cítia trápne alebo si ich radšej vôbec nepýtajú.
Dokonca existuje aj skupina ľudí, ktorá si odporúčania pýtala, ale po prvých neúspechoch to vzdala.
Ak ste v niektorej z týchto skupín, nebojte sa, je to úplne prirodzené a normálne.
Problém s pravidelným pýtaním si odporúčaní má väčšina obchodníkov a manažérov.
Dôležité je vedieť, že chyba nie je v tom, že ste neschopný alebo robíte zlú prácu. Chyba je niekde inde a odstrániť ju je jednoduchšie ako si myslíte.
Za svoju prax som vyškolil viac ako 1000 finančných poradcov, obchodníkov a manažérov. Zaujímavé je, že vždy existovali 2 skupiny ľudí.
Prvá z nich nemala vôbec žiadny problém v odporúčaniach a dostávala ich pravidelne. Tá druhá aj napriek tomu, že vedeli od slova do slova, ako si majú odporúčania vypýtať, v krátkej dobe si ich prestala pýtať a odporúčania sa im nedarili.
Vtedy som si položil otázku, v čom to je?
V čom je tá charizma tých, ktorí tie kvalitné odporúčania dostávali (v čom sú iní)?
Výrazný posun odporúčaní alebo odpoveď, v čom to je som dostal až po školení NLP, ktoré sa zaoberá tým, ako vplýva naše myslenie na naše činnosti.
Možno ste počuli o tom, že základom úspechu je vaše myslenie.
Odpoveď na daný problém bola jednoduchšia ako som si myslel.
Veľa kníh a školení hovorí o tom, že by ste si mali stanoviť cieľ, napísať si ho niekam kde ho budete vidieť….
Kto z vás to robí?
Z mojej skúsenosti možno tak 5% ľudí.
Zaujímavé je, že každá činnosť, ktorú robíme, robíme ju za nejakým cieľom. Napriek tomu, že si človek cieľ nenapíše, má nejaké ciele v hlave.
Existujú len dve možnosti. Buď tento cieľ, ktorý máte v hlave, pracuje pre vás alebo proti vám.
Každý cieľ, ktorý máte, vždy bude vytvárať vo vašej mysli konkrétne očakávania.
Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?
Ak idem na schôdzku za účelom, že získam odporúčanie. Čo bude mojim cieľom?
Získať odporúčanie.
Čo budem očakávať?
Že ak sa opýtam klienta, dostanem odporúčanie. Je to jednoduché.
Čo ak ho nezískam hneď pri prvom klientovi? To ešte nevadí.
Čo ak pri druhom, treťom. Maximálne pri štvrtom mám zo seba veľmi zlý pocit (veď som očakával už minimálne štyri odporúčania) a môžem sa cítiť neschopným. Začneme na seba vyvíjať tlak.
Často sa stáva, že aj napriek tomu, že budeme slušný, tento tlak vycítia aj klienti a prestanú odporúčania dávať. Čo urobím ja, cítim sa zle, asi nerobím dobrú prácu, klienti ma nedoceňujú – radšej si ich prestanem pýtať.
Možno by som mal zmeniť profesiu….
Je v mentálnej príprave.
Stačí ak si preformulujete svoj cieľ v hlave(ideálne aj na papieri )
Väčšinou stačilo, ak si obchodníci povedali, že zmienka o odporúčaní na schôdzke je len o naštartovaníspolupráce, ktorá v budúcnosti prinesie odporúčania.
Aké očakávania budem mať, ak si takto preformulujem môj cieľ?
Ak nedostanem napríklad po štvrtom opýtaní ihneď odporúčaní, čo sa deje? Nič, veď je to len o naštartovaní spolupráce.
Väčšina ľudí začne rozmýšľať nad tým, aký systém vytvoria, aby naštartovaná spolupráca priniesla odporúčania. – Ako vytvoriť systém na odporúčania bude názvom môjho ďalšieho článku, ktorý zverejním do troch týždňov)
Prečítajte si článok Jedna rada, ktorá Vám dokáže naštartovať odporúčania
Po tejto rade, ktorú som dal obchodníkom sa veľa zmenilo. V prípade, že aj klient nedal hneď na stretnutí
odporúčania, vzal to obchodník tak, že je to vlastne len naštartovanie spolupráce.
Zmenilo sa jeho myslenie, prestal vyvíjať taký tlak na seba (aj na klienta) a môžete hádať, čo to malo za výsledok.
Drvivej väčšine obchodníkov sa do troch mesiacov rozbehli odporúčania.
Dôkazom sú výsledky účastníkov tréningového programu TOP TEAM, na ktorom sme tvrdo pracovali na získavaní odporúčaní.
Stačí, ak si vždy ráno alebo pred stretnutím poviete nahlas alebo v duchu aspoň tri krát svoj pozmenený cieľ.
Odporúčania sú jednou z najdôležitejších tém pri budovaní klientov. Oplatí sa investovať tých pár sekúnd každý deň.
Uvidíte, že zmeny sa prejavia v priebehu niekoľkých týždňov.
Chceš získať návod na ďalších 7 dôležitých rozdielov, ktoré zapríčiňujú rozdiel medzi obchodníkmi, ktorí sú úspešní v získavaní odporúčaní a ktorí nie sú úspešní klikni sem: Magnet na odporúčania.
Budem rád, keď sa podelíte v komentári o tom, v čom vám tento článok pomohol.
Ak sa Vám článok páčil dajte mu like a zdieľajte ho na sociálnych sieťach, aby dokázal pomôcť čo najväčšiemu počtu ľudí.
Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?