Kde nájdem dostatočný počet vhodných ľudí?
Alebo ako si vytvoriť systém neustáleho získavania nových kontaktov?
Kde nájdem ten najefektívnejší zdroj náboru?
Viem o niekoľkých vhodných kandidátoch, ale čo keď oni nebudú chcieť, koho budem ďalej oslovovať?
Aj vám víria v hlave podobné myšlienky?
Ak áno čítajte ďalej, pretože tento článok je určený práve pre vás.
Viem, že ešte zo začiatku vás napadnú nejaké mená.
Otázne je však, koho budete oslovovať po týždni, mesiaci, roku…?
Asi to aj vy cítite, že bez toho, aby si človek vytvoril systém na to, aby mu chodili neustále nové kontakty na oslovenie, to asi nepôjde.
Chcete začať náborovať a neviete ako na to?
Pozrite si online kurz ZDARMA a odhaľte:
Začiatky obchodovania a náborovania majú veľa spoločného.
Čo by ste odpovedali obchodníkovi, ktorý sa vás opýta komu mám zavolať? 🙂
V prvom rade je dôležité odpovedať si na otázku: Čo je cieľom môjho náborovania?
Ciele môžu byť rôzne.
Niekto si to chce len vyskúšať, niekto si chce vytvoriť menšie riaditeľstvo(firmu) a niekto si môže chcieť vybudovať veľkú firmu kvalitných obchodníkov(manažérov)….
Tých možností je veľa.
Odpoveď na túto otázku je dôležitá, lebo až na základe odpovede je možné stanoviť stratégiu koho, ako a s akou intenzitou budete náborovať.
Vždy, keď preberáme túto otázku na mojich tréningoch, tak položím jednoduchú otázku:
Ako ste sa vy ocitli v tomto biznise?
Najčastejšie odpovede sú:
Odporučil ma môj známy, cielene ma oslovil manažér alebo bol som klientom danej firmy.
Chcete, aby sa vám rozbehli odporúčania na nábor alebo na klientov? prečítajte si ebook zdarma
Najčastejšie zdroje náboru preto sú:
Odporúčania od známych, klientov alebo obchodníkov, ktorých už mám v tíme a zatiaľ nechcú ísť manažérskou dráhou.
Ďalej je to cielené oslovenie vášho klienta, alebo šikovného človeka z inej firmy, ktorá podniká v inom odbore.
Samozrejme konkurencia a tipéri, prípadne personálne agentúry.
Najnovším spôsobom je oslovovanie a náborovanie cez internet.
Pozrite si 4 dňový video kurz ako zažiť úspech v nábore zdarma >>>
Najjednoduchší prístup ku kvalitným kontaktom na nábor na internete je na sociálnych sieťach.
Väčšinou odporúčam používať dve najväčšie: Facebook, Linkedin
Ak vás zaujíma ten najefektívnejší zdroj náboru, dočítajte článok až do konca.
Na facebooku odporúčam spraviť si firemnú stránku zameranú na nábor – tak, aby priťahovala pozornosť mojej cieľovej skupiny.
Následne odporúčam prepojiť facebook s webovou stránkou a ebookom – elektronickou knihou, ktorá pritiahne vašu cieľovú skupinu a tá je ochotná vám nechať email.
Následne aktívne týchto ľudí oslovovať formou email marketingu.
Zdá sa vám zložité(alebo neviete ako) vytvárať webovú stránku, ebook, email marketing…. Nechce sa vám vrážať do týchto nástrojov veľké množstvo peňazí?
Chápem vás.
Ak ste sprostredkovateľom finančných produktov, mám pre vás jednoduché riešenie, kde si web dokážete vytvoriť za 20 min., viete si vložiť ebook a email marketing bude robiť niekto za vás.
Stačí ak navštívite www.e-konzultant.sk.
Ako bonus k tomuto článku si môžete pozrieť 4 dňový video kurz zdarma – kliknite sem:
Chcem zažiť úspech v nábore >>>
Linkedin je druhá najrýchlejšie rastúca sociálna sieť.
Funguje veľmi jednoducho.
Užívateľ si vytvorí profil a doplní si svoje údaje, ktoré sú prakticky jeho životopisom.
Následne stačí, ak si vyhľadáte ľudí, ktorí sú vašou cieľovou skupinou.
Pošlete im najprv správu, že vás zaujal ich profil a požiadate ich, aby s vami nadviazali spojenie.
Ak tak urobia, môžete ich buď správou alebo telefonicky pozvať na stretnutie(nábor)
Obrovskou výhodou je, že ak sa s vami na Linkedin spojí, automaticky vám táto sieť ponúkne spojenie s ďalšími ľuďmi, ktorých mal tento človek, ktorý sa s vami spojil v spojení.
Týmto spôsobom získate nevyčerpateľnú studnicu kontaktov.
Chcete začať náborovať a neviete ako na to?
Pozrite si online kurz ZDARMA a odhaľte:
Najväčším a najúspešnejším zdrojom náborov býva renábor.
Čo to znamená?
Veľa ľudí robí chybu v tom, že sa naháňa len za novými kontaktami.
Zoberte si situáciu, že robíte 5 náborov týždenne. Je to cca 20 náborov mesačne a cca 240 náborov ročne.
Z toho ste znáborovali možno 4 kvalitných ľudí, 36 vám povedalo, že si nevie predstaviť spoločnú spoluprácu.
A čo robíte s tými 200 kontaktami, ktoré vám povedali, že ok je to zaujímavé, ale práve teraz nebudú nič meniť?
Štatisticky je totiž dokázané, že až 80% ľudí zmení svoje pôsobisko až po 6 oslovení
Odporúčam si vytvoriť systém servisu týchto ľudí tak, aby v prípade, že sa rozhodnú zmeniť svoju pozíciu, ste boli prvý v poradí na koho si spomenú.
Ako na to?
Je to jednoduché, ale vzhľadom na dĺžku článku som tento systém opísal v mojom ebooku.
Ebook si môžete stiahnuť tu: Tajná stratégia, ktorá vám pritiahne kvalitných ľudí na nábor
Teraz máte kompletný návod na to, kde zobrať zdroje na nábor vrátane toho najefektívnejšieho zdroja náboru.
Stačí už len začať.
Ak ešte uvažujete o tom akú stratégiu si zvoliť, prečítajte si článok:
Ako prejsť na manažérsku dráhu v MLM bez toho, aby ste vykrvácali na províziách.
Ak sa vám článok páčil, dajte mu LIKE a zdieľajte ho na sociálnych sieťach tak, aby pomohol čo najväčšiemu počtu ľudí.
Dobrý deň, chcel by som sa spýtať poznáte nejakú FB stránku ktorá má práve náborový charakter ? Ďakujem
Zdravím Šimon, ďakujem za komentár. Pozrite si na fb napríklad – David Zbojek