Máte dobrý pocit zo svojej práce a zrazu začne zvoniť telefón a klienti začnú rušiť alebo prekladať vaše dohodnuté stretnutia?
Niekedy sa stáva, že sa ani neozvú a na schôdzku neprídu?
Aj napriek tomu, že ste odviedli perfektnú a kvalitnú prácu, tak pre klienta je dôležitejší iný program ako stretnutie s vami a neustále ho odkladajú?
Napr. hokejový zápas, pivo s priateľmi, pekné počasie…..
Chápem vás. Prvý krát, keď sa mi to stalo, tak som si povedal, že to sa stáva.
Keď sa mi určité percento mojich schôdzok týždenne začalo presúvať, tak som si myslel, že to je bežné.
Preto som začal ešte tvrdšie pracovať a snažil som sa klientom dať ešte podrobnejšie informácie, ešte viac sa im venovať na stretnutí….
Výsledok bol rovnaký.
Keď som však zistil, že klienti si na iné stretnutia čas našli, začal som o sebe pochybovať a obviňovať sa, že niečo robím zle. Nie je to príjemný pocit.
V dnešnej dobe je klient viac zaneprázdnený, viac informovaný a má väčšie možnosti.
Na druhej strane, sa podľa môjho názoru zvýšila aj kvalita obchodníkov a poradcov.
Tí, ktorí myslia svoj biznis vážne, dbajú na kvalitu poskytovaných služieb.
Tým pádom je úplne prirodzené, že sa sústredia na to, aby klientovi poskytli čo najväčšiu pridanú hodnotu.
Často aj kvalitne prevedené stretnutie s veľkým prínosom pre klienta vyžaduje určité predajné schopnosti, ktoré pomôžu k hladšiemu uskutočneniu obchodu.
Začal som teda študovať, čím to je, že ľudia uprednostňujú niektoré stretnutia pred ostatnými.
Vyriešte podstatu problému, prečo vzniká a úspech sa ihneď dostaví.
Na otázku, prečo to vzniká, je jednoduchá odpoveď.
Ak vám klienti odkladajú stretnutia, tak väčšinou je to preto, že nie sú dostatočne motivovaní k tomu, aby u vás nakúpili.
Položme si teda jednoduchú otázku.
Čo motivuje klientov, aby sa s vami stretli(aby u vás nakúpili)?
Je viac možností.
Dnes vám chcem napísať o jednej z nich.
Pre klientov je najväčšou motiváciou strach zo straty t. z. ak sa s daným obchodníkom nestretnem niečo stratím.(nejakú pridanú hodnotu) Niečo, čo ostatní majú a ja to mať nebudem, napr. konkurenčnú výhodu, pridanú hodnotu…
Ako sa tento stav dá navodiť?
Je to jednoduché a túto techniku používa veľmi veľa úspešných obchodníkov a dokonca aj firiem.
Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?
Jedinečný spôsob ako vyvolať u klienta potrebu je, že mu ponúknete nejakú pridanú hodnotu a obmedzíte ju napr. množstvom alebo časom alebo súčasne aj množstvom aj časom.
Niekedy túto techniku uplatňujú aj firmy, ktoré týmto dávajú svojim obchodníkom výhodu, ktorú môžu využiť pre predaji svojich produktov alebo služieb.
Napríklad pred nedávnom mi prišla na mail reklamná kampaň jedného realitného fondu:
Ak obmedzíte ponuku, automaticky sa do vášho slovníka dostáva táto technika a začnete ju pri klientovi používať.
Ak chcete tento úver využiť, treba sa poponáhľať, pretože je len pre a len do….
Tým pádom vyvoláte u klienta potrebu, aby začal konať.
Tak si ju jednoducho vytvorte.
Mne napríklad pomáhalo vo financiách, že som “zainvestoval” a vytvoril som si svoju kampaň.
Kampaň som si obmedzil na 1 týždeň.
Povedal som si, že prvým 10 mojim klientom dám zľavu pri vstupnom poplatku pri investícii vo výške 20%.
Automaticky sa do môjho slovníka pri obchodovaní dostali slová len pre mojich 10 klientov, len dobudúceho týždňa, zľava z poplatku až 20%.
Vedel som, že na stretnutí určite nezostaneme s klientom len pri investíciách a hlavne, že spokojný klient mi prinesie odporúčania na ďalších klientov.
Prečítaj si článok Jedna rada, ktorá vám dokáže naštartovať odporúčania.
Znížil som si síce časť svojej provízie, ale z 10 klientov mi to prinieslo ďalších 20 klientov, ktorí o investíciách uvažovali, ale svoje rozhodnutie investovať odkladali.
Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?
Samozrejme, že som zástanca toho, že klientovi sa má hovoriť pravda.
Preto, ak si vytvoríte takúto kampaň, tak je dôležité ju aj dodržať.(prípadne môžete kampaň opakovať, ale s časovým odstupom, nie je totiž cieľom znižovať si províziu)
Na mojich školeniach sa stretávam s mnohými obchodníkmi a manažérmi, ktorí si potrpia na kvalitnú prácu a aj napriek tomu dosiahnutie výsledkov ich stojí veľa síl.
Po zaradení tejto techniky a osvojení si používania spojení len pre a len do, či už v telefonáte alebo na osobných stretnutiach spôsobila raketový vzostup ich obchodníckej dráhy.
Ako dôkaz si môžete pozrieť výsledky obchodníckych tréningov:
Viac info o tréningoch nájdete tu: Tréningové programy
Používanie tejto techniky v praxi spôsobí, že sa vám prestanú presúvať obchodné stretnutia, zrýchli sa vám proces realizovania obchodu a budete prekvapení, že vás začnú klienti presviedčať o tom, aby ste si na nich do stanoveného termínu našli čas.
Čo myslíte? Stojí to za to vyskúšať a používať takúto techniku v praxi?
Budem rád, keď sa podelíte v komentári o tom, v čom vám táto rada pomohla.
Ak sa Vám článok páčil dajte mu like a zdieľajte ho na sociálnych sieťach, aby dokázal pomôcť čo najväčšiemu počtu ľudí.