Manažérske pozície sú v súčasnosti veľmi žiadané a v súvislosti s tým vzniká množstvo „návodov“ na to,
ako sa stať úspešným manažérom a čo preto urobiť.
Ja som sa ale rozhodol vziať to zo strany opačnej a
poukázať na najčastejšie chyby, ktorých sa manažéri dopúšťajú a ktoré im bránia v tom, aby dosiahli vytýčené ciele.
Jednou z najčastejších chýb manažérov je podsúvanie – myšlienok, postupov, ideí.
Áno, manažér je tým človekom v tíme, ktorý ho vedie, usmerňuje, ale to neznamená, že len on vie, ako dosiahnuť spoločne stanovený cieľ.
Aby projekt efektívne fungoval, manažér musí svojim ľuďom nechať priestor na ich vlastné nápady, nechať im do istej miery slobodu voľby.
Čím viac názorov a ideí v tíme vznikne, tým väčšia je pravdepodobnosť, že projekt bude úspešný.
Na pleciach manažéra je množstvo povinností, z čoho vyplýva, že je často pod veľkým tlakom.
Niekedy sa preto stáva, že je v niektorých veciach nedôsledný.
Zadá svojmu tímu, respektíve jednotlivcovi, úlohu, no zaujíma sa až o výsledok, no nekontroluje priebeh práce na danom zadaní.
To môže celý proces predĺžiť, keď zistí, že úloha nebola plnená správne a dôsledne.
Nevyhnutnosťou práce každého manažéra je preto dôsledná kontrola svojho tímu a všetkých úloh, ktoré z projektu vyplývajú.
prečítajte si článok: Ako zvládnuť váš timemanagement, alebo jednoduchá rada od úspešného podnikateľa
Manažér nikdy nesmie predpokladať!
Že jeho tím presne vie, čo má robiť, ako to má robiť, že má všetky tie informácie, ktoré aj on, že nemusí vysvetľovať, čo majú jednotliví zamestnanci robiť.
Manažér nepredpokladá, manažér sa pýta, zisťuje, vysvetľuje, je lídrom a oporou pre celý tím.
Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?
Niečo sa podarilo? Má váš projekt úspech?
Ten je však vždy kolektívnym dielom.
Často sa stáva, že si manažéri pripisujú viac zásluh, ako v skutočnosti majú.
Manažéri dostatočne nepochvália svojich ľudí za ich odvedenú prácu.
A práve pochvala je v mnohých prípadoch rovnako motivujúca, ako finančná odmena.
Niektorí manažéri majú problém predať výsledky svojej práce.
A to je veľká chyba!
Rovnako, ako zamestnanca motivuje pochvala od manažéra, takisto manažéra motivuje pochvala od vedenia za dobre odvedenú prácu.
Tou sa ale treba najprv pochváliť a plody svojej práce predať!
Budem rád, keď sa podelíte v komentári o to, čo ste si najviac vzali z tohto článku.
Ak sa vám článok páčil dajte mu like a zdieľajte ho na sociálnych sieťach, aby dokázal pomôcť čo najväčšiemu počtu ľudí.