Dostali ste na konci predajného rozhovoru odpoveď “ja si to ešte rozmyslím“?
Aj napriek tomu, že ste predali, tak klient po emocionálnej stránke nebol taký nadšený ako ste si predstavovali?
Pri predaji klientovi veľa vysvetľujete a stojí vás to veľa síl a výsledok nie je taký aký ste si predstavovali?
Chápem vás.
Na začiatku mojej kariéry som bol veľmi “ukecaný”.
V predajnom rozhovore a v tom nadšení a zápale z toho, ako pomôžem klientovi a aké super riešenie pre neho mám, som mal pocit, že mu musím povedať všetky detaily.
Často som to robil aj preto, aby klient videl, koľko práce som si s tým dal, a aby uveril aký som profesionál.
Niekedy som aj videl, že sa v tom klient stráca a vnímal som aj to, že by som mal menej rozprávať, ale keď všetko, čo som hovoril bolo podstatné. 🙂
Na druhej strane som mal stále pocit, že napriek mojej veľmi dobrej práci by som mohol dostať väčšie
emocionálne ocenenie od klienta.
Keď som dostal na konci odpoveď “ja si to ešte rozmyslím”, tak samozrejme som reagoval tak, ako som bol naučený.
Čo konkrétne si chcete rozmyslieť?
A vtedy mi väčšinou klient poukázal na vec, ktorú som mu v predchádzajúcich vetách jasne vysvetlil 🙂
Bral som to niekedy až príliš osobne.
Treba si však uvedomiť, že na 99% ak nevychádza rozhovor tak, ako sme si predstavovali, je chyba
na strane obchodníka a nie klienta.
prečítajte si článok: Jedinečná technika, ktorá zabezpečí, že klienti už nikdy nebudú odkladať vaše stretnutia
Preto, ak sa stáva niečo podobné na viacerých schôdzkach, tak je dobré sa pozastaviť a brať klientské reakcie ako spätnú väzbu na svoju prácu.
Ja som si položil len jednoduchú otázku, ktorú si pokladám často: Ako sa to dá zvládnuť lepšie?
V tom období som absolvoval jedno školenie a lektor sa nás opýtal jednu otázku: ako dlho trvá, kým váš klient stratí pozornosť a prestane vás na stretnutí počúvať?
odpoveď znela, že je to mžik – “okamžik”
Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?
Ako vytvoriť taký systém schôdzky, ktorý zabezpečí, že klient po celý čas nestratí pozornosť a dokonca
bude v napätí, ako to dopadne a na konci nebude spokojný, ale po emocionálnej stránke nadšený?
Systém 2+1, max. 3+1
Tento systém ma napadol pri pozeraní futbalu a to konkrétne španielskej reprezentácie.
V jednom zo zápasov kvalifikácie prehrávali 1:0. Väčšinou komentátori pri iných stretnutiach hovoria, že mužstvo musí zmeniť taktiku.
Tento komentátor však hovoril, že Španieli hrajú stále to isté.
Prečo?
Majú totiž vo svojej hre systém.
Ich systémom bolo, že si jednotliví hráči medzi sebou často nahrávali.
Mali jeden, dva dotyky s loptou a ihneď nahrávka.
Zapájali do hry celé mužstvo a nikto nevedel, kedy príde nejaká prekvapujúca prihrávka na gól.
Čo to má spoločné s obchodným stretnutím?
Veľmi veľa.
Pochopil som, že je veľmi dôležité neustále “loptu” prihrávať klientovi a neustále ho do rozhovoru zapájať.
Čo to znamená?
Na stretnutí som si začal počítať, koľko jednoduchých oznamovacích viet poviem za sebou.
Ideálne boli dve, maximálne tri a musela nasledovať otázka.
Niekedy som si to počítal na prstoch na rukách pod stolom 🙂
Zo začiatku to bolo ťažké, ale neskôr som zhodnotil, že to bola jedna z najlepších vecí, ktorú som u seba zmenil.
prečítajte si ebook: 3 tipy ako sa stať TOP telefonistom
Veľmi pozitívne, lebo boli zapájaní do rozhovoru, na veľa vecí si prišli sami a hlavne pochopili obrovský
prínos mojej služby(aj napriek tomu, že som to nemusel všetko hovoriť ja :-)).
Čo zmizlo? – zmizla odpoveď ja si to rozmyslím.
Čo nové tento systém vyvolal? Veľké emócie klienta na konci stretnutia, ako napr. to je úžasné, super, to som nečakal….
A to je tá najväčšia odmena, ktorú môžete od klienta dostať.
Samozrejme, že to má potom vplyv aj na to, ako vás klienti vnímajú, ako o vás hovoria a ako vás odporúčajú.
Tento systém nezabezpečí, že vždy na 100% všetko predáte, ale vaša úspešnosť bude veľmi vysoká.
Mimochodom Španieli vtedy vyhrali 2:1 🙂
Stojí to za vyskúšanie?
Ak sa vám tento článok páčil, dajte mu like a zdieľajte ho na sociálnych sieťach, aby pomohol čo najväčšiemu počtu ľudí.
Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?