Jedna chyba pri telefonovaní klientom väčšinou nič neznamená.
Asi každému z nás sa stalo, že mu niekto telefonicky zavolal a ponúkol mu jeho služby.
Niekto je striktný a všetko odmieta, niekto dá volajúcemu šancu a na telefonát od niektorých ľudí sa doslova tešíme.
Veľa ľudí nemá rado ak ich niekto „otravuje“ cez telefón.
Na druhej strane veľa ľudí, ktorí majú telefonovať klientom sa bojí a odkladajú to, pretože sa boja odmietnutia alebo poškodenia svojho mena.
Nečudujem sa ani jednej ani druhej strane.
Táto situácia vznikla v dôsledku toho, že niektorí predajcovia cez telefón chceli len predávať, alebo spustili do telefónu až klamstvá
napr. vyhrali ste v súťaži….. a teraz vás to bude stáť….
Nie je divu, že človek býva opatrnejší.
Ja patrím do skupiny ľudí, ktorí si radi vypočujú zaujímavú ponuku cez telefón.
Mne to aspoň šetrí čas.
Ak ma človek zaujme a má pre mňa nejaký prínos, tak som veľmi rád.
Presne takýmto spôsobom som sa dostal včera k jednému telefonátu.
Volala mi pani od jedného telefonického operátora.
V telefonických službách sa veľmi nevyznám a oceňujem, ak mi operátor zavolá, postará sa o mňa a navrhne mi lepšie služby, prípadne ma informuje o novinkách.
Otázne vždy je, či predajca v telefóne je pripravený len predávať alebo aj komunikovať (poradiť.)
Začiatok prebiehal štandardne: milý hlas, či môžeme spolu telefonovať, že mi chce niečo ponúknuť.
Hovorím „áno.“
Majú o mne informácie, vidia ako využívam služby, tak som očakával nejaké riešenie na mieru.
Dáma mi povedala, že má pre mňa ponuku: za 3 eurá mesačne zvýšiť si objem dát na internet.
Či mám záujem?
Mám taký pocit, že čakala nejakú námietku tipu nemám čas, nemám záujem….
Prečítajte si článok: Ako zvládať námietky v telefonáte s ľahkosťou
Ja som sa však len opýtal: ako som využíval mobilné dáta doteraz?
Odpoveď bola, že za posledné mesiace som to raz využil na 50%, potom som si raz kúpil obnovu balíčka (za 3 eurá), pretože som využil mesačný balík na 110%, potom 87%.
Tak som sa opýtal akú to má logiku to, čo mi navrhuje?
Keď mi navrhuje niečo, čo by som z posledných 3 mesiacov dva mesiace nevyužil.
A ak by som chcel dvakrát toľko dát, tak ma to bude stáť 3 eur.
(na obranu treba povedať, že za ten paušál 3 eurá by som dostal dvakrát toľko dát – ale načo, keď ich aj tak nevyužijem)
Bol som slušný, ale zjavne som telefonistku zaskočil.
Čo tým chcem povedať?
Veľmi si vážim, že sa o mňa takto starajú a informujú ma.
Jediné čo mi na tom vadilo, že telefonistka bola nastavená vyslovene predávať a nie komunikovať.
Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?
Vždy, ak chcem niekomu niečo predávať(hlavne ak chcem, aby platil viac ako doteraz), je dobré si zanalyzovať jeho potreby.
Stačilo by, ak by bola nastavená na úplne prirodzenú komunikáciu v telefóne.
Ocenil by som napríklad otázku:
Ako ste spokojný s mobilnými dátami, ktoré máte v balíku?
alebo
Je to tak, že si dávate pozor, obmedzujete sa pri používaní mobilného internetu, alebo ho využívate naplno?
Ak by odo mňa dostala odpovede, stačilo len povedať, že majú špeciálnu ponuku.
Stačili jedna dve otázky, ktoré by zanalyzovali môj stav k danej veci a už by som to nebral ako predaj.
A teraz si predstavte pocit klienta po takomto telefonáte?
Tak som rád, že sa o mňa starajú, ale prečo mi ponúkala niečo, čo pre mňa nemá zmysel?(nechcem povedať, čo je pre mňa nevýhodné?)
Logicky vám môže napadnúť – predali mi niečo v tejto firme čo nepotrebujem?
Neznamená to, že by telefonistka u mňa uspela a predala. Ale ten pocitový rozdiel…
Preto aj na mojich školeniach telefonovania učím ľudí, aby v telefonáte predovšetkým počúvali a komunikovali s klientom.
Ak chcete vedieť viac o tom ako telefonovať, stiahnite si zdarma ebook: Ako telefonujú najúspešnejší obchodníci v 21. storočí
Takáto chyba pri telefonovaní môže naštrbiť dôveru.
Samozrejme, že som ocenil, že ma neprehovárala a uznala, že to nie je pre mňa vhodné, ale ten pocit v hlave.….
Myslím si, že toto je ten dôvod, prečo niektorí ľudia nemajú radi ak im niekto zavolá a ponúka služby a môže to byť aj dôvod prečo niektorí predajcovia sa boja telefonovať.
Ak totiž máte takúto skúsenosť a potom vám zavolá iný človek, môže to vyzerať aj tak, že si to odnesie práve ten poctivý predajca, ktorý vám chce veľmi dobre poradiť.
Čo z toho vyplýva?
Je dobré pred tým než začnete niekomu niečo predávať (či už telefonicky, alebo na stretnutí) analyzovať najprv jeho potreby a predávajte to, čo bude pre klienta prospešné a na druhej strane uznávam, že nie sú všetci telefonisti rovnakí a každý sme nejako začínali 🙂
Tak čo, aké máte skúsenosti (kladné alebo záporné) pri telefonovaní vy?
Napíšte mi do komentárov, budem rád za každý jeden komentár.
Ak sa vám článok páčil dajte mu LIKE alebo ho ZDIEĽAJTE na sociálnych sieťach, aby mohol pomôcť čo najväčšiemu počtu ľudí.
Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?