Jedna chyba pri telefonovaní, ktorá môže poškodiť meno celej firmy. Tu je návod ako to zmeniť.

Chyba pri telefonovaní

Chyba pri telefonovaní

Jedna chyba pri telefonovaní klientom väčšinou nič neznamená.

Asi každému z nás sa stalo, že mu niekto telefonicky zavolal a ponúkol mu jeho služby.

Niekto je striktný a všetko odmieta, niekto dá volajúcemu šancu a na telefonát od niektorých ľudí sa doslova tešíme.

Veľa ľudí nemá rado ak ich niekto „otravuje“ cez telefón.

Na druhej strane veľa ľudí, ktorí majú telefonovať klientom sa bojí a odkladajú to, pretože sa boja odmietnutia alebo poškodenia svojho mena.

Nečudujem sa ani jednej ani druhej strane.

Táto situácia vznikla v dôsledku toho, že niektorí predajcovia cez telefón chceli len predávať, alebo spustili do telefónu až klamstvá

napr. vyhrali ste v súťaži….. a teraz vás to bude stáť….

Nie je divu, že človek býva opatrnejší.

 

V tomto článku vám ukážem ako jedna chyba pri telefonovaní,  môže poškodiť meno celej firmy. (a ako to zmeniť)

 

Ja patrím do skupiny ľudí, ktorí si radi vypočujú zaujímavú ponuku cez telefón.

Mne to aspoň šetrí čas.

Ak ma človek zaujme a má pre mňa nejaký prínos, tak som veľmi rád.

Presne takýmto spôsobom som sa dostal včera k jednému telefonátu.

Volala mi pani od jedného telefonického operátora.

V telefonických službách sa veľmi nevyznám a oceňujem, ak mi operátor zavolá,  postará sa o mňa a navrhne mi lepšie služby, prípadne ma informuje o novinkách.

Otázne vždy je, či predajca v telefóne je pripravený len predávať alebo aj komunikovať (poradiť.)

Začiatok prebiehal štandardne: milý hlas, či môžeme spolu telefonovať, že mi chce niečo ponúknuť.

Hovorím „áno.“

Majú o mne informácie, vidia ako využívam služby, tak som očakával nejaké riešenie na mieru.

Dáma mi povedala, že má pre mňa ponuku: za 3 eurá mesačne zvýšiť si objem dát na internet.

Či mám záujem?

Mám taký pocit, že čakala nejakú námietku tipu nemám čas, nemám záujem….

 

Prečítajte si článok: Ako zvládať námietky v telefonáte s ľahkosťou

 

Ja som sa však len opýtal: ako som využíval mobilné dáta doteraz?

Odpoveď bola, že za posledné mesiace som to raz využil na 50%, potom som si raz kúpil obnovu balíčka (za 3 eurá), pretože som využil mesačný balík na 110%, potom 87%.

Tak som sa opýtal akú to má logiku to, čo mi navrhuje?

Keď mi navrhuje niečo, čo by som z posledných 3 mesiacov dva mesiace nevyužil.

A ak by som chcel dvakrát toľko dát, tak ma to bude stáť 3 eur.
(na obranu treba povedať, že za ten paušál 3 eurá by som dostal dvakrát toľko dát – ale načo, keď ich aj tak nevyužijem)

Bol som slušný, ale zjavne som telefonistku zaskočil.

Čo tým chcem povedať?

Veľmi si vážim, že sa o mňa takto starajú a informujú ma.

Jediné čo mi na tom vadilo, že telefonistka bola nastavená vyslovene predávať a nie komunikovať.

 

Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?

  • Pravdu o tom, čo konkrétne urobiť, aby ste začali získavať odporúčania na bonitnejšiu klientelu str.7
  • Ako dokáže jedno slovo výrazne zlepšiť úspešnosť pri získavaní odporúčaní str. 63
  • 100% fungujúci návod na to, ako predísť odpovedi „ja si to musím ešte rozmyslieť“ na žiadosť o odporúčania str. 75
  • Ako si pýtať odporúčania na stretnutí tak, aby som nevyzeral ako „trapko“ str. 91 .... a ešte oveľa viac....
Zaujímalo to už 0 ľudí

 

 

Ako sa  dá takáto chyba pri telefonovaní napraviť?

 

Vždy, ak chcem niekomu niečo predávať(hlavne ak chcem, aby platil viac ako doteraz), je dobré si zanalyzovať jeho potreby.

Stačilo by, ak by bola nastavená na úplne prirodzenú komunikáciu v telefóne.

Ocenil by som napríklad otázku:

Ako ste spokojný s mobilnými dátami, ktoré máte v balíku?

alebo

Je to tak, že si dávate pozor, obmedzujete sa pri používaní mobilného internetu, alebo ho využívate naplno?

 

Ak by odo mňa dostala odpovede, stačilo len povedať, že majú špeciálnu ponuku.

Stačili jedna dve otázky, ktoré by zanalyzovali môj stav k danej veci a už by som to nebral ako predaj.

A teraz si predstavte pocit klienta po takomto telefonáte?

Tak som rád, že sa o mňa starajú, ale prečo mi ponúkala niečo, čo pre mňa nemá zmysel?(nechcem povedať, čo je pre mňa nevýhodné?)

Logicky vám môže napadnúť – predali mi niečo v tejto firme čo nepotrebujem?

Neznamená to, že by telefonistka u mňa uspela a predala. Ale ten pocitový rozdiel…

Preto aj na mojich školeniach telefonovania učím ľudí, aby v telefonáte predovšetkým počúvali a komunikovali s klientom.

 

Ak chcete vedieť viac o tom ako telefonovať, stiahnite si zdarma ebook:  Ako telefonujú najúspešnejší obchodníci v 21. storočí

 

Takáto chyba pri telefonovaní môže naštrbiť dôveru.

Samozrejme, že som ocenil, že ma neprehovárala a uznala, že to nie je pre mňa vhodné, ale ten pocit v hlave.….

Myslím si, že toto je ten dôvod, prečo niektorí ľudia nemajú radi ak im niekto zavolá a ponúka služby a môže to byť aj dôvod prečo niektorí predajcovia sa boja telefonovať.

Ak totiž máte takúto skúsenosť a potom vám zavolá iný človek,  môže to vyzerať aj tak, že si to odnesie práve ten poctivý predajca, ktorý vám chce veľmi dobre poradiť.

Čo z toho vyplýva?

Je dobré pred tým než začnete niekomu niečo predávať (či už telefonicky, alebo na stretnutí) analyzovať najprv jeho potreby a predávajte to, čo bude pre klienta prospešné a na druhej strane uznávam, že nie sú všetci telefonisti rovnakí a každý sme nejako začínali 🙂

Tak čo, aké máte skúsenosti (kladné alebo záporné) pri telefonovaní vy?

Napíšte mi do komentárov, budem rád za každý jeden komentár.

Ak sa vám článok páčil dajte mu LIKE alebo ho ZDIEĽAJTE na sociálnych sieťach, aby mohol pomôcť čo najväčšiemu počtu ľudí.

 

Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?

  • Pravdu o tom, čo konkrétne urobiť, aby ste začali získavať odporúčania na bonitnejšiu klientelu str.7
  • Ako dokáže jedno slovo výrazne zlepšiť úspešnosť pri získavaní odporúčaní str. 63
  • 100% fungujúci návod na to, ako predísť odpovedi „ja si to musím ešte rozmyslieť“ na žiadosť o odporúčania str. 75
  • Ako si pýtať odporúčania na stretnutí tak, aby som nevyzeral ako „trapko“ str. 91 .... a ešte oveľa viac....
Zaujímalo to už 0 ľudí
Dobrý deň, volám sa Peter Stankovský a som trénerom obchodných a manažérskych zručností Pomáham finančným poradcom dosahovať nadpriemerné výsledky v predaji. Svoje skúsenosti som nadobudol počas svojej 15 ročnej praxe v priamom predaji a na viacerých manažérskych postoch. Po štyroch rokoch, v ktorých som patril medzi najlepších predajcov, som dostal šancu viesť viacero tímov predajcov, a mojou manažérskou úlohou bolo vybudovať úspešné fungujúce tímy s kvalitnými predajnými výsledkami. Po prvých úspechoch v manažovaní sa mi vedenie ľudí k úspechu stalo záľubou. Preto sa posledných 8 rokov aktívne venujem trénovaniu finančných poradcov. Za túto dobu som vyškolil viac ako 1000 finančných poradcov s viac ako 100% nárastom produkcie, ktoré dosiahli už v prvých dvoch mesiacoch.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobné údaje budú použité iba pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobných údajov