3 jednoduché nástroje, ktoré vám výrazne pomôžu pri vedení ľudí

návod ako viesť ľudí

návod ako viesť ľudí

Jedným z dôvodov prečo ste nezačali na 100% náborovať je to, že si neviete predstaviť, ako by ste mali správne viesť vašich ľudí?

Máte pocit, že už aj keby ste niekoho prijali na danú pozíciu, nemáte návod na to, ako s ním pracovať ďalej?

Bojíte sa, že si nováčik nezarobí a vy budete zodpovedný napríklad za to, že nestíha platiť svoje záväzky?

Chápem vás.

To, že máte takéto myšlienky v hlave, nie je vaša chyba.

Hovorí to o tom, že ste zodpovedný, a že to myslíte vážne.

Často je to preto, že už ste mali zlú osobnú skúsenosť alebo ste boli svedkami nepripraveného zaúčania nováčikov.

Nebojte sa, odpoveď na to, ako sa stať správnym lídrom a úspešne viesť tím ľudí, je jednoduchšia ako si myslíte.

 

V tomto článku vám ukážem návod ako viesť ľudí a 3 nástroje, ktoré vám v tom výrazne pomôžu.

 

 

Ak prechádzate z obchodníka na manažérsku dráhu, máte obrovskú výhodu.

Vy už ten proces adaptácie a vedenia obchodníka poznáte z vlastnej skúsenosti.

Samozrejme je možné, že ste si to predstavovali inak a neboli ste so všetkým spokojný.

Preto je dobré zamyslieť sa nad tým, ako to prebiehalo, keď ste nastupovali vy ako nový obchodník.

Zoberte si pero a papier a napíšte si, čo bolo vo vašich začiatkoch dobré (zo stránky vášho manažéra)

Keďže uvažujete nad manažérskou dráhou, určite tam niečo dobré bolo 🙂

Potom je dobré spísať si to, s čím ste neboli až toľko stotožnený a čo by ste chceli pri vedení vášho tímu zlepšiť.

No a po takomto krátkom cvičení vám dodám tri nástroje, ktoré vám dajú konkrétny návod na to, ako viesť ľudí.

Pozrite si 4 dňový videokurz zdarma v ktorom sa dozviete málo známe metódy, vďaka ktorým zvýšite svoj úspech v náboroch o 233% za prvý mesiac >>>

Nástroj č. 1

 

Prvý nástroj je plánovanie.

Ja viem, že to veľa ľudí nemá rado. Dôležité je však, že chcete naštartovať novú etapu svojej kariéry.

Môžete ju naštartovať dvoma spôsobmi.

Nepripravený a s chaosom, alebo s plánom ako budete úspešný s priestorom na možné varianty, s ktorými príde život a nerátali ste s nimi v pláne.

Ak ste si vybrali, že chcete byť pripravený, čítajte článok až do konca.

Najčastejším dôvodom prečo ľudia neplánujú je, že plány robia na dlhé obdobie, stojí ich to veľa času a keď sa niečo zmení, tak by museli celý plán prepracovávať.

Niektorí ľudia hovoria, že je to len teória a strata času.

Ja si myslím, že dlhodobé plánovanie je veľmi dôležité, treba sa ho však naučiť.

Najlepšie sa to človek naučí, ak sa naučí plánovať krátkodobo.

Poďte sa zamyslieť ako naplánovať prvé 3 mesiace nováčika.

Čo by malo byť hlavným cieľom prvých troch mesiacov?

Z môjho pohľadu je vždy cieľom prvých troch mesiacov vychovať samostatného obchodníka, ktorý dokáže sám obslúžiť štandardného klienta. (bez akejkoľvek pomoci zo strany manažéra a hlavne v štandardnej kvalite, ktorá je od neho požadovaná)

Zdá sa vám to odvážny cieľ?

Áno máte pravdu, ale ak sa chcete stať správnym lídrom, tak vás takýto cieľ vyvaruje pred najväčšou chybou, ktorú robia manažéri a tou je, že pripravujú obchodníka teoreticky a nie prakticky.

Tým len chcem povedať, že teoretická príprava  a poznanie produktov je dôležitá, ale väčšinou je to tak, že než by sa človek naučil teoreticky všetky veci môže prejsť aj rok.

Je dôležité nájsť kompromis medzi teóriou a praxou.

Na základe 3 mesačného cieľa (kvartálneho) si dokážete zadefinovať mesačné ciele.

Väčšinou je to tak, že cieľom prvého mesiaca je, že by obchodník mal mať minimálne jedného klienta, ktorého zobchoduje na stretnutí sám za podpory manažéra v úzadí.

Tento cieľ býva najdôležitejší.

Je to hlavne preto, že splnenie tohto cieľa bude mať priamy vplyv, či obchodník bude mať výplatu alebo nie.

90% obchodníkov totiž odchádza z biznisu preto, lebo si na seba nezarobia.

Z manažérskeho hľadiska je to dôležité preto, aby ste veľmi rýchlo odhalili, či má zmysel venovať čas práve tomuto človeku.

Ak sa to napríklad nepodarí, nemusíte hneď človeka vyhadzovať.

Treba sa však pozrieť, či robí tento obchodník všetko preto, aby na druhý mesiac mal minimálne dvoch klientov.

Rozdiel totiž medzi prvým a stým klientom je veľký.

Pri prvom musíte vystúpiť z komfortnej zóny a robiť niečo, čo ste ešte nerobili.

Pri stom je to už len rutina.

To, čo ľudí najviac posúva v živote je práve vystúpenie zo svojej komfortnej zóny.

Cieľom druhého mesiaca môže byť napríklad samostatne vybaviť celý proces s minimálne dvoma klientmi.

Cieľ tretieho mesiaca je vlastne kvartálny cieľ.

Myslíte si, že je toho veľa? Nie je.

Možno vám to dá len nový pohľad na to, ako dlho je treba pripravovať obchodníka teoreticky a koľko do praxe.

Ak toto zvládnete, máte najťažší krok za sebou.

Potom už len sa stačí podobným spôsobom zamyslieť nad cieľmi ďalšieho kvartálu (prípadne sa začnete zaoberať dlhodobejším plánovaním)

Väčšinou najväčší rozdiel medzi úspešnými a neúspešnými manažérmi je v tom, že úspešní so svojimi ľuďmi plánujú budúcnosť.

Pozrite si 4 dňový video zdarma, v ktorom sa dozviete aj to, ako úspešne začať náborové stretnutie >>>

 

Čo sa môžete dozvedieť v mojej novej knihe?

  • Pravdu o tom, čo konkrétne urobiť, aby ste začali získavať odporúčania na bonitnejšiu klientelu str.7
  • Ako dokáže jedno slovo výrazne zlepšiť úspešnosť pri získavaní odporúčaní str. 63
  • 100% fungujúci návod na to, ako predísť odpovedi „ja si to musím ešte rozmyslieť“ na žiadosť o odporúčania str. 75
  • Ako si pýtať odporúčania na stretnutí tak, aby som nevyzeral ako „trapko“ str. 91 .... a ešte oveľa viac....
Zaujímalo to už 0 ľudí

 

Nástroj č. 2

 

Druhým nástrojom je kritika.

Áno čítate dobre kritika.

Je úplne jasné, že či už nový alebo starý obchodník nebude robiť ihneď všetko tak ako by mal(tak ako od neho očakávame).

Lenže ako ich usmerniť tak, aby neboli demotivovaní, alebo aby sa neurazili?

Existuje viacero spôsobov, ktoré preberáme na tréningoch Manažérskej akadémie.

Jednou z najdôležitejších nástrojov, na ktorý je dobré sa zmerať ak sa chcete stať správnym lídrom je komunikácia.

Táto téma je veľmi veľká na jeden článok.

Preto si môžete  jeden zo spôsobov kritiky pomocou správnej komunikácie tak, aby bola motivačná prečítať v tomto článku:

Jednoduchá pomôcka, ktorá vám pomôže v tom, ako viesť ľudí tak, aby sa nestalo, že napr. po skúšobnej dobe nebudú samostatní 

Ostatné spôsoby popíšem v ďalších článkoch, alebo si ich môžete pozrieť vo video kurze zdarma: Zaži úspech v nábore.

 

Nástroj č. 3

 

Tretím nástrojom je motivácia.

Najčastejšiu chybu, ktorú robia nielen začínajúci manažéri je, že sa snažia motivovať ľudí len peniazmi.

Ja hovorím o tom, že len peniazmi motivujú “leniví manažéri”

Leniví preto, lebo sa im nechce rozmýšľať nad inými spôsobmi motivácie, alebo nechcú urobiť nič navyše.

 

prečítajte si článok: 4 dôvody, ktoré bránia obchodníkom a manažérom v MLM náborovať alebo komplexný návod ako úspešne zvládnuť nábor.

 

Samozrejme, hlavne v začiatkoch je motivácia peniazmi dôležitá.

Ak však bude tento spôsob jediný, ktorý manažér používa, je tento spôsob degradovaný na “pamlsok pre psa.”

Urob to a ja ťa finančne odmením. 🙁

Je toľko spôsobov ako sa dá ľudí motivovať. Väčšinou tie najúčinnejšie motivácie nestoja nič, prípadne len veľmi málo.

Niekedy stačí len investovať chvíľku svojho času a zaujímať sa o človeka.

Predstavte si, čo by to spravilo s človekom, ak by ste sa len pri ňom pristavili a opýtali  sa na niečo, čo je pre neho dôležité?

Napríklad:

Ako dopadla tá tvoja(vaša) dcéra na tej súťaži v tancoch?

Ak vám odpovie: bola piata z 25.

A vy ho pochválite: super úžasný výsledok….

Ako sa bude cítiť tento človek (zamestnanec, spolupracovník)?

Čo o vás bude hovoriť? – to je super šéf…

Mám pre vás jednu otázku:

Viete vždy, čo poteší vaše deti pod vianočným stromčekom?

Ak áno, čím to je?

Je to tým, že ich poznáte, počúvate ich a zaujímate sa o ne.

To, ako človeka dokážete motivovať ide ruka v ruke s tým, čo o ňom viete.

S ľuďmi vo vašej firme je to presne ako s vašimi deťmi.

Viete si odpovedať pri každom vašom človeku vo firme aspoň na základné informácie?

Napríklad: Čo ho na jeho práci najviac baví?  Kde býva? koľko má detí? V akom aute jazdí? Čo robí jeho manžel/manželka? V čom je šikovné jeho dieťa? Čo je jeho snom? …

Ak áno, budete veľmi jednoducho vedieť ako motivovať svojich ľudí.

Ak nie, tak to budete mať veľmi ťažké…….

 

Na začiatku často stačí už len obyčajná pochvala niečoho, čo robí človek dobre.

 

Veľa ľudí motivujú väčšie kompetencie, možnosť sebarealizácie, prezentácie svojich nápadov, dobré vzťahy, dobrá komunikácia so šéfom….

Možností je veľa. Záleží len na vás ako ich uvediete do praxe.

Chcete začať náborovať a neviete ako na to?

Pozrite si online kurz ZDARMA a odhaľte:

  • 3 faktory, ktoré výrazne ovplyvňujú úspech
    na nábore
  • Kde sa nachádza ten najlepší zdroj náboru,
    ktorý 4 z 5 tich manažérov podceňujú
  • Čarovné slovíčko, ktoré vám zabezpečí
    úspech na nábore
  • Ako naštartovať svoj úspech v náboroch

 

Teraz už viete ako používať tri základné nástroje, ktoré vám výrazne pomôžu v tom, ako viesť vašich ľudí.

Napíšte mi do komentárov, čo ste z článku použili v praxi, a aký to malo výsledok. Teším sa na všetky vaše komentáre.

Ak sa vám článok páčil dajte mu LIKE, alebo ho zdieľajte na sociálnych sieťach, tak aby pomohol čo najväčšiemu počtu ľudí.

Dobrý deň, volám sa Peter Stankovský a som trénerom obchodných a manažérskych zručností Pomáham finančným poradcom dosahovať nadpriemerné výsledky v predaji. Svoje skúsenosti som nadobudol počas svojej 15 ročnej praxe v priamom predaji a na viacerých manažérskych postoch. Po štyroch rokoch, v ktorých som patril medzi najlepších predajcov, som dostal šancu viesť viacero tímov predajcov, a mojou manažérskou úlohou bolo vybudovať úspešné fungujúce tímy s kvalitnými predajnými výsledkami. Po prvých úspechoch v manažovaní sa mi vedenie ľudí k úspechu stalo záľubou. Preto sa posledných 8 rokov aktívne venujem trénovaniu finančných poradcov. Za túto dobu som vyškolil viac ako 1000 finančných poradcov s viac ako 100% nárastom produkcie, ktoré dosiahli už v prvých dvoch mesiacoch.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobné údaje budú použité iba pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobných údajov